«مرکز توجه» بهترین فیلم جوایز گاتام شد

مایکل کیتن و مارک روفالو در فیلم مرکز توجهفیلم «مرکز توجه» به کارگردانی تام مکارتی فاتح بیست و پنجمین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام شد.

به گزارش «سینماسینما»، برندگان بیست و پنجمین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام بامداد سه‌شنبه به وقت ایران در مراسمی در سیپریانی وال استریت در نیویورک معرفی شدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «مرکز توجه» به کارگردانی تام مکارتی در این مراسم برنده جوایز بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین فیلمنامه شد و جایزه ویژه گروه بازیگری را نیز گرفت که این جایزه را مارک روفالو، مایکل کیتن، ریچل مک‌آدامز، لئو شرایبر، جان اسلاتری، استنلی توچی و برایان دارسی به طور مشترک دریافت کردند.

«مرکز توجه» بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده و نشان می‌دهد بوستون گلوب چگونه رسوایی عظیم سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک را فاش کرد. این فیلم اولین بار سپتامبر پیش در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد و همان ماه در جشنواره فیلم تورنتو انتخاب دوم تماشاگران بود.

«مرکز توجه» در سی‌ و یکمین دوره جوایز سالانه اسپیریت نیز در بخش‌های بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین نامزد است و پیشاپیش جایزه رابرت آلتمن بهترین گروه بازیگری را از آن خود کرده است.

بل پوئلی برای «خاطرات یک دختر نوجوان» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. این فیلم با نامزدی در چهار بخش پیشتاز نامزدهای این دوره جوایز گاتام بود، از جمله در بخش بهترین فیلم بلند داستانی که با فیلم‌های «کارول»، « Heaven Knows What»، «نارنجی» و «مرکز توجه» رقابت داشت. همه این فیلم‌ها در چند بخش نامزد بودند، همین‌طور فیلم‌های «جیمز وایت» و «عشق و بخشش».

پل دانو برای بازی در نقش برایان ویلسن جوان در «عشق و بخشش» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.

جوایز گاتام یکی از اولین رویدادهای فصل جوایز سینمایی و در کنار جوایز اسپیریت، یکی از دو جوایز مهم است که دستاوردهای حوزه فیلم مستقل را مورد تقدیر قرار می‌دهد. شناخته شدن یک فیلم در جوایز گاتام می‌تواند به موفقیت‌های سینمایی پایان سال کمک کند.

جوایز گاتام بر فیلم‌های مستقل آمریکایی ساخته کارگردانان ساکن آمریکا یا متولد آمریکا متمرکز است. سال گذشته فیلم «بردمن» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو جایزه گاتام بهترین فیلم بلند داستانی را دریافت کرد.

فهرست برندگان بیست و پنجمین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام به شرح زیر است:

بهترین فیلم بلند داستانی: «مرکز توجه» (Spotlight) به کارگردانی تام مکارتی

بهترین مستند: «شمایل سکوت» (The Look of Silence) به کارگردانی جاشوا اوپنهایمر

جایزه کارگردان نوظهور بینگام ری: جوناس کارپینیانو برای «مدیترانه‌ای» (Mediterranea)

بهترین فیلمنامه: «مرکز توجه» (Spotlight) نوشته تام مکارتی و جاش سینگر

بهترین بازیگر مرد: پل دانو برای «عشق و بخشش» (Love & Mercy)

بهترین بازیگر زن: بل پوئلی برای «خاطرات یک دختر نوجوان» (The Diary of a Teenage Girl)

بهترین بازیگر مرد نوظهور: میا تیلور برای «نارنجی» (Tangerine)

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6291 و در روز سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶:۲۵
2024 copyright.