مستر کلاس فیلمبردار هلندی در جشنواره فیلم حقیقت

مسترکلاس کلر پیژمان روز ۱۹ آذرماه در کارگاه آموزشی این رویداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، کلر پیژمان فیلمبردار هلندی و از دستیاران سابق رابی مولر با سفر به تهران مسترکلاس فیلمبرداری در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد کرد.

این مسترکلاس روز ۱۹ آذرماه در کارگاه آموزشی این رویداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت حضور در مسترکلاس کلر پیژمان، می‌بایست با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir اقدام به ثبت‌نام نمایند.

کلر پیژمان در سال ۱۹۹۰ در رشته فیلمبرداری از آکادمی فیلم آمستردام فارغ‌التحصیل شد. او تحت عنوان مدیر فیلمبرداری در فیلم‌های داستانی و مستند کار کرده و همچنین فیلمبرداری آثار مستندی که خودش کارگردانی کرده هم برعهده داشته است.

همکاری طولانی پیژمان با رابی مولر فیلمبردار سرشناس هلندی از وقتی شروع شد که او پشت یکی از دوربین‌های سر صحنه «کلوپ اجتماعی بوئناویستا» اثر ویم وندرس کار کرد. مولر یکی از مهمترین اشخاص تاثیر‌گذار روی او بوده است.

از جمله فیلم‌هایی که توسط کلر پیژمان کارگردانی و فیلمبرداری شده، می‌توان به “پا روی ماه” که مستند کوتاهی راجع به پشت صحنه فیلم “رقصنده در تاریکی” لارس فون‌تریه است؛ “Talking Guitars” که در ایدفا ۲۰۰۷ و هات‌داکس ۲۰۰۸ به نمایش درآمد و “بعداً مراقب باشیم” که منتخب ایدفا در سال ۲۰۰۹ بود، اشاره کرد.

آخرین ساخته مستند او «زندگی نور، رابی مولر» فیلمی در مورد رابی مولر و آثارش، با تکیه بر آرشیو شخصی این فیلمبردار بزرگ است. این فیلم در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره ونیز به نمایش درآمد و در بخش مستند- پرتره این دوره از جشنواره سینماحقیقت هم روی پرده می‌رود.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران “سینماحقیقت” طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 100264 و در روز سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵:۳۴
2024 copyright.