مستغاثی :اکران«آشغال های دوست داشتنی» خللی در روند نظام ایجاد نکرده است

سعید مستغاثی با اشاره به اینکه اکران «آشغال های دوست داشتنی» خدشه ای به ارکان نظام وارد نکرده است، گفت: فیلم هایی بسیار بالاتر از این فیلم هم نمی تواند خللی در روند نظام ایجاد کند.
به گزارش سینماسینما ،این منتقد سینما ضمن گفتن این مسئله تاکید کرد: من از سا و کارهای توقیف سر در نمی آورم و نمی دانم چرا فیلم «آشغال های دوست داشتنی» توقیف شد. فیلم به اندازه ای خسته کننده و کسالت بار بود که من در میانه فیلم در سالن سینما خوابم برد! ریتم فیلم بسیار غیر قابل تحمل بود.
مستغاثی ادامه داد: اگر قرار بر توقیف فیلم هایی مانند «آشغال های دوست داشتنی» هست باید به دلیل اینکه سینما نیستند توقیف شوند و مدیران بگویند چون این پدیده به دلیل ساختار، سینما نیست نباید به عنوان یک فیلم به نمایش درآید.
وی تصریح کرد: فیلم برداشتی ساده انگارانه، سطحی و سخیف داشت، البته این ماجرا مختص به «آشغال های دوست داشتنی» نیست و خیلی فیلم های دیگری هم هست که در دوره ای پروانه نمایش نمی گیرد و در دوره دیگری می گیرد، در دوره ای فیلمی که پروانه نگرفته جایزه می گیرد و در دوره دیگری پروانه نمایش فیلمی که جایزه گرفته لغو می شود.
این منتقد در ادامه اذعان داشت: فیلم خواب تلخ و آتشکار محسن امیر یوسفی خیلی بهتر از «آشغال های دوست داشتنی» بود و به نظر من این فیلم نشان از نزول سطح فیلمسازی این کارگردان است و به نظر من ضرر این فیلم تنها برای خود سینما و سالن هایی است که این فیلم را به نمایش در می آورند و البته وقت تماشاگر که به هدر رفته است.
مستغاثی ادامه داد: «آشغال های دوست داشتنی» به اندازه ای کسالت بار بود که دیدنش حس خاصی را ایجاد نمی کرد، تکه پرانی هایی داشت از جنس جملاتی که در این سالها بسیار شنیده ایم. شاید به دلیل اینکه اعتراضات و فتنه سال ۸۸ در حاشیه این فیلم به صورت بسیار جزئی مطرح می شود توقیف شده است، اما اشاره به ماجرای سال ۸۸ در این فیلم خیلی محدود و پیش پا افتاده است و پرداخت های بارزتر از این فیلم به مسائل سال ۸۸ را بارها در تلویزیون و سریال ها و روزنامه داشته ایم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 107283 و در روز دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶:۳۳
2024 copyright.