مستند نامزد جایزه اسکار به شبکه مستند آمد

مستند ویرونگامستند «ویرونگا»، داستان عملیات نجات‌بخش برای حفاظت از گونه‌ جانوری در خطر انقراض در به اضافه مستند به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، هجدهمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند تحسین‌شده «ویرونگا» (Virunga) به کارگردانی اورلاندو ون اینسیدل روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «ویرونگا» روایتی جذاب از عملیات حفاظتی توسط جنگلبان‌های پارک ملی ویرونگا برای نجات گونه خاص جانوری در حال انقراض است. گروهی از افراد شجاع، زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا برای حفظ منابع طبیعی کشور کونگو، آخرین گوریل‌های کوهستان را از خطر قطعی انقراض نجات دهند.

این فیلم مستند محصول کنگو و انگلستان در سال ۲۰۱۴ میلادی است و در همان سال نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش مستند شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور فتح‌الله امیری، مستندساز حیات وحش و ایمان معماریان فعال محیط زیست برگزار شده و چالش‌های حیات وحش در ایران و حفاظت از گونه‌های جانوری در خطر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۳ اسفند ساعت ۹ و جمعه ۱۴ اسفند ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد.

این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 151880 و در روز دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۵:۴۷
2024 copyright.