مستند یک روایت زرد در جشنواره کنیا /روایتی پژوهشگرانه از هواداران باشگاه دورتموند آلمان


فیلم یک روایت زرد ساخته محمد عابدی در چهارمین حضور بین المللی خود راهی جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا KISFF شد.
به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا که تنها جشنواره ورزشی در آفریقا است توسط بنیاد SAFINAZ به مدیریت آصف کریم قهرمان تیم بین المللی کریکت کنیا پایه گذاری شده است. جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا از سال گذشته به عضویت فدراسیون بین‌المللی فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی درآمد و با هدف گسترش هنر و فرهنگ در فیلم‌های ورزشی به کار خود ادامه داد. این چهارمین دوره برگزاری این جشنواره است و امسال دومین سالی است که این جشنواره به دلیل شرایط پاندمی به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود و در طی چهار روز، ۴۰ فیلم مستند و سینمایی در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد. “یک روایت زرد” اثر ایرانی حاضر در این جشنواره است.
“یک روایت زرد” به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد عابدی در چهارمین حضور بین المللی خود در جشنواره های معتبر خارجی، برای هئیت داوران و مخاطبان این جشنواره نیز به نمایش درآمده و در بخش رقابتی مورد داوری قرار خواهد گرفت.
موضوع و شاکله ی فیلم، روایتی از هواداران یک باشگاه فوتبال (دورتموند آلمان) در ایران است که عاشقانه از حس خود نسبت به این تیم و جایگاهی که در زندگی‌شان دارد سخن می‌گویند. محمد عابدی با یک نگاه جامعه‌شناسانه و پژوهشگرانه از لنز دوربین خود در ۷۳ دقیقه این روایات و عشقی که نسبت به این تیم ورزشی وجود دارد را به تصویر کشیده است.
اسامی برخی از عوامل و دست اندرکاران فیلم «یک روایت زرد» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان محمد عابدی، مدیر فیلمبرداری حسین علوی، تدوین محمدعلی شعبانی، آهنگساز پرویز داودی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای زهرا صفایی.
پخش بین الملل این فیلم را مینروا فیلم با مدیریت الهه گودرزی برعهده دارد.
گفتنی ست؛ چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی کنیا از ۲۸ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، ۶ تا ۹ آبان در شهر نایروبی کنیا(KISFF) برگزار خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینکه در این جشنواره یک داور ایرانی لیلا حسینی نیز حضور دارد. جان سیمی اوکومو؛ منتقد سینمایی و بازیگر از کشور کنیا (رییس هیات داوران)، لیلا حسینی (کارشناس بین المللی و پخش از ایران)، آمیت تیگا (فیلمساز و مدیر مدرسه سینمایی از هند)، بیجوی بارنجی (تهیه کننده از هند) و تیلور شارپ (تهیه کننده و کارگردان از آمریکا ) اسامی هیئت داوران این جشنواره است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 163330 و در روز دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۰:۵۳
2024 copyright.