معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی: تلویزیون تحلیل درستی از سینما ندارد

حبیب ایل بیگی ۱حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در یادداشتی نوشت :
درباه عدم پوشش درست تلویزیون از موفقیت سینمای ایران در جشنواره کن باید گفت که این رسانه به دلیل تغییر مدیریت در مرحله گذار است. با احترام به تمام رشته‌های ورزشی و ورزشکارانی که افتخارآفرینی می‌کنند، این مساله را نمی‌شود نادیده گرفت که رسانه ملی به کوچک‌ترین موفقیت‌های جهانی این حوزه واکنش نشان می‌دهد. تلویزیون اگر می‌خواهد حق مطلب را ادا کند باید به سینما هم اهمیت بدهد و تحلیل درستی از آن داشته باشد. دلیل واکنش نداشتن این رسانه خیلی وقت‌ها به خاطر تحلیل نادرست و ترس است.
شب برگزاری اختتامیه جشنواره کن، یکی از شبکه‌های رسانه ملی در حد زیرنویس، این موفقیت را اطلاع‌رسانی کرد. روز بعد هم در بخش خبری ساعت دو شبکه اول سیما، با جهت‌گیری مثبت، این موفقیت را تبریک گفت و البته شهاب حسینی را به عنوان بازیگر برآمده از تلویزیون معرفی کرد. البته اینکه هر نهادی حسینی را متعلق به خود بداند، به خودی خود مورد اشکال نیست چون شهاب حسینی متعلق به همه مردم ایران است. اما اینکه با وجود حضور خبرنگاران رسانه ملی در مراسم استقبال از عوامل «فروشنده» در فرودگاه، این رسانه واکنشی به استقبال مردم نشان نداده، کمی عجیب است.
با توجه به استقبال مردم از اخبار مراسم اختتامیه شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن، پیش‌بینی می‌کردیم که استقبال مردمی پرشور و گرم برگزار شود. البته بی‌نظمی و ازدحام جمعیت در فرودگاه بیش از اندازه بود، این مساله به دلیل تجربه کم استقبال مردم برای هنرمندان سینما است. حتی در مورد استقبال از ورزشکاران هم به جز رشته والیبال، گمان نمی‌کنم چنین استقبالی صورت گرفته باشد. جمعیت، به اندازه‌ای بود که نتوانستیم گل‌هایی که برای آقایان شهاب حسینی، اصغر فرهادی و خانم ترانه علیدوستی تهیه کرده بودیم، به دست‌شان برسانیم. برنامه استقبال از این عزیزان در فرصت کم طراحی شده بود و تعدد تصمیم‌گیرندگان در فرودگاه امام(ره) نیز به این بی‌نظمی‌ها دامن می‌زد. با همه اینها قرار بود استقبال مردمی صورت گیرد و ازدحام جمعیت با هر نظمی، باز هم در برگزاری برنامه خلل وارد می‌کرد. در مورد موضع‌گیری‌های صورت گرفته توسط برخی رسانه‌ها درباره فیلم «فروشنده» نیز باید بگویم در اکران این فیلم تاثیری ندارد. ما بر اساس قوانین و مقررات عمل می‌کنیم. آقای فرهادی با احترام به قوانین کشور برای ساخت این فیلم از شورای پروانه ساخت، مجوز گرفت و درباره اکران فیلم در ایران طبق روال معمول، شورای پروانه نمایش تصمیم می‌گیرد.

منبع: اعتماد

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 17025 و در روز شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵:۵۳
2024 copyright.