معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی: برگزاری آنلاین موجب استمرار در حیات سینمای مستند شد

رمضانعلی حیدری خلیلی می‌گوید: حتی با تمام شدن کرونا نیز نباید شیوه آنلاین را در کنار شیوه مرسوم برگزاری جشنواره «سینما حقیقت» فراموش کنیم. این شیوه به عنوان مزیت می‌تواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بین‌المللی معرفی و آثار را برجسته کند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «سینما حقیقت»، رمضانعلی حیدری خلیلی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی) در محل استقرار تیم اجرایی جشنواره «سینما حقیقت» حاضر شد و از بخش‌های مختلف تهیه برنامه‌های این رویداد سینمایی که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بازدید کرد.
رمضانعلی حیدری درباره جشنواره «سینما حقیقت» گفت: یکی از مزیت‌های برگزاری این دوره از جشنواره سینما حقیقت به عبارتی استمرار حیات سینمای مستند است. مزیت دیگر عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی است که با برگزاری آنلاین این رویداد ایجاد شده است. به هر ترتیب با ابتکار عملی که جشنواره در این دوره به جهت شرایط کرونا به خرج داده، این حجم از بازدیدکننده و مخاطب که آمار آن اعلام شده برنامه‌های جشنواره را دنبال کردند.
وی افزود: در نتیجه این اتفاق مزیت مهمی است که نباید از آن غافل شد. این می‌تواند یک سرمایه باشد که باید به آن افتخار کنیم. چراکه با شرایطی که داشتیم برگزاری این جشنواره رکنی برای استمرار حیات سینمای مستند بود و اکنون با مزیت‌هایی نیز در این شکل از برگزاری مواجه شدیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در ادامه بیان کرد: امیدواریم که هر سال اتفاق بهتری را در این جشنواره شاهد باشیم. حتی با تمام شدن کرونا این شیوه از برگزاری را در کنار شیوه مرسوم نباید فراموش کنیم. چراکه این شیوه به عنوان یک مزیت می‌تواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بین‌المللی معرفی و آثار را برجسته کند.
خلیلی ادامه داد: چراکه به هر حال اصلی‌ترین ویترینی که سینمای مستند در کشور ما و منطقه دیده می‌شود، جشنواره سینما حقیقت است که به عنوان یک برند قابل احترام شناخته می‌شود.
این مدیر سینمایی درباره تاثیر سینمای مستند و جشنواره «سینما حقیقت» در ارتقای فرهنگ جامعه توضیح داد: سینمای مستند بهترین ابزار تصویری است که می‌تواند رنگین‌کمان فرهنگی که جزو داشته‌های ایران بزرگ است و همه ما به آن افتخار می‌کنیم را در قاب تصویر معرفی کند. سینمای مستند مخصوصا برای معرفی قابلیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های فرهنگی مورد توجه بیشتر استان‌هایی که ما به آن سفر کردیم، خیلی کمک کرده و قابلیت کمک بیش از این را نیز دارد.
وی افزود: باتوجه به توضیحاتی که از اهمیت سینمای مستند گفتم، بخش‌های مختلف بیشتر باید به این سینما نزدیک شوند. به هر ترتیب به لحاظ حاکمیتی و دولتی هربخش و دستگاهی در کشور ماموریت و وظیفه‌ای دارد که می‌تواند به ابزار و امکانات سینمای مستند مجهز شود و بیشتر از آن استفاده کند.
خلیلی در پایان گفت: به این صورت آنها بهتر می‌توانند خدمات خود را معرفی و از ظرفیت خود برای کاستی‌ها و شناسایی نیازهای اصلی استفاده کنند. کما اینکه به هر حال تجربه استفاده از سینمای مستند برای مستندنگاری طرح‌های مهم و جدید ظرفیتی است که کشور بیش از این می‌تواند از آن استفاده کند و سینمای مستند قابلیت آن را دارد. امیدوارم به این سمت حرکت کنیم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 147247 و در روز سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۸:۱۳
2024 copyright.