معاون وزیر آموزش و پرورش: آگهی‌های تبلیغاتی صداوسیما جریانی ضدتربیتی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آگهی‌های تبلیغاتی صداو سیما و درآمدزایی از طریق این آگهی‌ها به‌علت گستره‌ای که دارد، یک جریان پررنگ ضدتربیتی در سراسر ایران است. به گزارش سینماسینما، رضوان حکیم‌زاده گفت: از مهم‌ترین رویکردهای معاونت ابتدایی، تکیه بر اصول تربیتی مستخرج از قرآن کریم به‌عنوان نخستین کتاب درسی زندگی انسان‌ها و منبع اصلی هدایت و تربیت جامعه بشری است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه تصمیمات تربیتی انتظار این است که همانطور که پزشکان در حوزه دستاوردهای پزشکی در جامعه به رسمیت شناخته می‌شوند و مهندسان در ساخت سازه‌ها چون و چرایی از کسی قبول نمی‌کنند، در علم و تعلیم و تربیت نیز همانطور که معلمان تصمیم می‌گیرند که آزمون‌های نامعتبر تستی علوم و ریاضی را به‌عنوان یک ابزار برای شناسایی تیزهوشان کنار گذاشته و یک کار علمی را جایگزین تست‌ها کنند، سایرین به این عمل خرده نگیرند و سیاستگذاران و مسئولان مملکتی در رده‌های بالاتر این منزلت را با احترام و اعتماد به فرهنگیان پاس بدارند. وی بیان کرد: به جای آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان که ناکارآمد است، ما تصمیم گرفتیم نیازسنجی و تعیین نیازهای آموزشی و پرورشی را برعهده معلمان بگذاریم؛ چراکه آنها هستند که تصمیم می‌گیرند چه چیزی را چگونه یاد بگیرند.

حکیم‌زاده از معلمان درخواست کرد که دوران کودکی را به رسمیت بشناسند و گفت: متأسفانه کودکان سال‌های سال است که آینه آرزوهای بزرگسالان شده‌اند به‌طوری‌که در گذشته کودکان در بازی‌ها و جنب و جوش‌های کودکی خود دوران می‌گذراندند و اکنون باوجود تکنولوژی‌های جدید دریافت‌کننده یکطرفه اطلاعات شده‌اند و کارتون‌ها مروج رقابت و خشونت شده و کودکان را پرخاشگر کرده‌‌اند. وی بیان کرد: والدین با ثبت‌نام بیش از حد کودکان در کلاس‌های مختلف و ترویج رقابت، به نسل آینده ایران خیانت می‌کنند؛ چرا که با گرفتن شادابی و نشاط از آنها، پدر و مادرانی عصبی و افسرده به آینده تحویل خواهند داد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در مقابل مؤسساتی که کودکان ما را کیسه پول خود کرده‌اند، عقب‌نشینی نکنیم. وظیفه ما آگاه‌سازی‌ خانواده‌هاست و تأثیر صداوسیما در این زمینه بسیار محسوس است. او گفت: مصوبه‌ای در آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی با امضای رئیس‌جمهور وجود دارد، با این حال شاهد تبلیغات صداوسیما در باب کتاب‌های کمک‌آموزشی هستیم. وقت آن رسیده که توجه به مصالح تربیتی کودکان این سرزمین مهم‌تر از درآمدزایی مؤسسات و آموزشگاه‌های تبلیغاتی باشد و صداوسیما می‌تواند به‌عنوان یک دانشگاه بزرگ آگاهی‌بخشی کند و با این تغییر رویکرد در کنار برنامه‌های خوبی که دارد این عارضه که جامعه ما به آن دچار شده، کمرنگ شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 90754 و در روز جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴:۵۸
2024 copyright.