معتمدآریا:خوشبختم که از هنرمندان مظلومم/ما جنس اصل و قلابی را می‌شناسیم

فاطمه معتمدآریافاطمه معتمدآریا بازیگر سینما٬ تئاتر و تلویزیون عصر دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در نشست «ایران فرهنگی در جهان امروز» در جمع وزاری دولت یازدهم تاکید کرد هنرمندان ایرانی هیچ‌گاه به مملکت خود پشت نکرده‌اند.

به گزارش سینماسینما٬ عصر دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه بازیگر باسابقه سینمای ایران در نشستی با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت٬ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و بیژن زنگنه وزیر نفت سخن گفت.

براساس گزارش «ایسنا» معتمدآریا در این نشست گفت:‌ احترام ویژه‌ای برای همه هنرمندانی که علی‌رغم تهمت‌ها و نارواهایی که در سال‌های گذشته به آنها روا داشته شده است قائلم. آنها هنوز در این کشور هستند و برای حفظ و نگهداری از فرهنگی که ریشه در اشعار فردوسی و ‌مولانا دارد تلاش می‌کنند. آن‌ها فرهنگی را ترویج می‌کنند که فرهنگ انسانی و صلح است.

این بازیگر گفت: خوشحالم که الان در کنار کسانی نشستم که امنیت ملی ما را تامین کرده‌اند. شخصیت‌های سیاسی که هستی و شرافت خودشان را برای مردم ایران گذاشتند. خوشبختم که از مردم ساده و هنرمندان مظلوم هستم. ما هنرمندان خوب جنس اصل و قلابی را می‌شناسیم، ملت ایران این را درست در حساس‌ترین لحظات نشان داده است، چون ملت باهوشی است. این ملت در مواقع حساس مثل وقوع زلزله یا زمان رای‌گیری می‌داند چه کند.

معتمدآریا گفت: من را ۹ سال بابت یک جلسه کوچک متهم کرده بودند، اما این جا کشور من است؛ منی که از خانواده جانباز می‌آیم. این بخاطر این بود که فرهنگ جعلی شده بود. در آن دوره فیلم‌های زیادی ساخته شد، اما من در آن‌ها نقشی نداشتم.

وی گفت: ما هنرمندان هیچ وقت به این مملکت پشت نکردیم و نمی‌کنیم. هنرمندان انسان‌های ظریف،‌ صلح‌طلب و باهوشی هستند و به موقع کنار می‌ایستند تا حباب‌های روی آب بگذرند. ما سنگ ریزه‌های کف رودخانه‌ایم و می‌مانیم. ما هرگز به جایی که هستیم بی‌اعتماد نبودیم، اما به ما بی‌اعتماد بودند ما صلح طلبیم.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن محمدجواد ظریف و تقدیر از زحماتش در حوزه سیاست خارجی گفت: یک موسیقی یا فیلم خوب می‌تواند صلح‌دوستی ما را به دنیا معرفی کند، شاید آقای ظریف هرچقدر زحمت بکشند نتوانند پیام صلح‌دوستی را که آقای کیارستمی در فیلم‌هایش به دنیا معرفی کرد معرفی کند.

وی اضافه کرد: اگر آقای ظریف برجام را برای کشور ما به ارمغان نمی‌آورد، این صلح‌ها انجام نمی‌شد. الان در هر روستا و شهری آقای ظریف را با پیام صلح و لبخندش می‌شناسند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 55002 و در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۳۶:۰۱
2024 copyright.