سینماسینما/ پیش‌بینی رسانه‌های فرانسوی از فیلم‌های جشنواره کن/ زنان می‌درخشند؟

در بین اخبار رسانه‌های فرانسوی درباره فهرست فیلم‌های بخش‌های گوناگون جشنواره کن، نام فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی جین کامپیون به چشم می‌خورد.

به گزارش سینماسینما، با وجود اینکه ۲۰ روز به کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن مانده است، رسانه های فرانسوی به دنبال کسب خبر در این رابطه هستند. در اخبار جدید صحبت از پذیرش تازه‌ترین فیلم جین کامپیون، برنده نخل طلا برای پیانو (۱۹۹۳)، در جشنواره کن است. او تنها فیلمساز زن است که نخل طلا به‌دست آورده و چه بسا امسال یک فیلمساز زن این شانس را دوباره به دست آورد؛ زیرا آثار چندین فیلمساز زن در لیست رفتن به بخش مسابقه هستند. بقیه آثار پیش‌بینی شده که قاعدتا به بخش‌های رسمی جشنواره شامل مسابقه، نوعی نگاه، خارج از مسابقه، سانس های نیمه شب، قرار است راه یابند، برمبنای نوشته رسانه ها در فرانسه، اینها هستند: اثری از پل توماس اندرسون به نام soggy Bottom، سه طبقه ساخته نانی مورتی ( برنده نخل طلا – اتاق پسر ۲۰۰۱)، المپیاد اثر ژاک اودیار (برنده نخل طلا برای دیپان ۲۰۱۵) ، مثلث غمگین، اثر روبن اوستلاند (برنده نخل طلا برای مربع – ۲۰۱۷) و …که باید فیلمهای آتش ساخته کلر دنی با بازی ژولیت بینوش و ‌ونسان لاندون،  بندتا ساخته پل ورهوفن را به این فهرست اضافه کرد. یک منتقد فرانسوی که فیلم بندتا را دیده، می‌گوید این اثر در کن مطرح خواهد شد، قاعدتا باید از شانس های بزرگ دریافت نخل طلا باشد. کارگردان این فیلم تاکنون چنین جایزه ای نبرده است.

همچنین امانوئل برکو، از فرانسه با فیلم جدیدش دوباره به بخش مسابقه خواهد آمد. فیلمساز زن دیگر میا هانسن لاو، با فیلم  جزیره برگمن آماده رفتن به مسابقه است. از دیگر زنان، ژولیا دوکورنو است که فیلم قبلی اش در کن بسیار صدا کرده بود امسال « تیتان» را ارائه می‌دهد. فیلمساز مطرح دیگر ، اگزاویه جیانولی است که برمبنای کتابی از بالزاک فیلم جدید خود را ساخته. همچنین ماتیو املریس فیلم محکم بغلم کن را آماده حضور در جشنواره کن دارد. برمبنای همین نوشته امسال فیلمهای بسیاری و اکثرا خیلی خوب به کمیته انتخاب جشنواره کن پیشنهاد شده و باید منتظر یک کن پرقدرت باشیم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 155261 و در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۱:۵۵
2024 copyright.