مقابله با تحریم فیلم‌ها وظیفه شورای صنفی نیست / پاسخ فرجی به سینماسینما

غلامرضا فرجیسینماسینما، علی پاکزاد– غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد این شورا همواره طبق مصوبات و آیین‌نامه‌ها عمل می‌کند و موضوعات خارج از آیین‌نامه ارتباطی با شورا پیدا نمی‌کند.

به گزارش سینماسینما، روند تحریم فیلم‌ها از سوی حوزه هنری در سال ۱۳۹۵ به «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان و «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده رسید. حاشیه‌ها اطراف این عملکرد حوزه بسیار است.

شورای صنفی نمایش در جلسه هفتگی خود اعلام کرد به دلیل تحریم شدن «خشکسالی و دورغ» از سوی حوزه هنری اکران آن دو هفته تمدید می‌شود. از سویی غلامرضا موسوی تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرد که این دو هفته یا هر چند هفته دیگر هم که باشد تاثیری روی خسارت‌های وارده نمی‌گذارد. اینجا 

با توجه به شرایط ایجاد شده برای «خشکسالی و دروغ» و اعتراض موسوی به وضعیت غلامرضا فرجی در گفت‌وگو با سینماسینما، درباره تصمیمی که در جلسه شورای صنفی نمایش اتخاذ شد، گفت: «شورای صنفی عموما براساس مصوبات و قوانینی که آیین‌نامه قید شده عمل می‌کند. زمانی هم که درباره موضوعی خاص به جمع‌بندی برسیم دوستان به بنده اعلام می‌کنند و من هم موضوع مورد نظر را به عنوان سخنگوی این شورا به دوستان دیگر می‌گویم. خارج از چارچوب عمل نمی‌کنیم و اگر حرف و حدیثی از سوی کسانی درباره شورای صنفی نقل می‌شود ما موظف به پیگیری و پاسخگویی به آن نیستیم و جواب هم نخواهیم داد. شورا موضوعات مختلف را در جلسات ارائه می‌کند، اگر موضوع با قوانین شورا هم‌خوانی داشته باشد طرح موضوع می‌شود و اگر غیر از این باشد. رسیدگی نخواهد شد.»

او ادامه داد: «شورای صنفی از نظر قانونی و آیین‌نامه‌ای نمی‌تواند مقابله‌ای با حوزه هنری درباره تحریم کردن یا نکردن فیلم‌ها انجام دهد. برای مثال با بخش خصوصی هم ما نمی‌توانیم در این زمینه برخوردی انجام دهیم. دوستان تصمیم می‌گیرند که فیلیمی را تحریم کنند. این میان شورای صنفی دخالتی ندارد. این رفتار نقض آیین‌نامه نیست. در اصل اشاره‌ای درباره تحریم فیلم‌ها یا مقابله با این تحریم در آیین‌نامه ذکر نشده است.»

سخنگوی شورای صنفی اعلام کرد:«موضوعاتی که اخیرا آقای موسوی بیان کرده‌اند در جلسه شورای صنفی مورد بحث گذاشته نشد و طرح موضوع انجام نگرفت. به عنوان سخنگو می‌توانم این را بگویم، سیاست شورا همواره این بوده است که در چارچوپ آیین‌نامه و قوانین عمل کند. اتفاقات دیگر به شورا مربوط نمی‌شود.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 35433 و در روز سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۳:۳۳
2024 copyright.