منشور اخلاقی هجدهمین جشن خانه سینما/طنز آیدین سیار سریع در آستانه جشن خانه سینما

هجدمین جشن خانه سینما بیست و دوم شهریور برگزار می شود و همانطور که می دانید هفته نامه ی یالثارات هم همچنان در حال انتشار است. از آنجایی که بعضی از دوستان به جشن های سینمایی به چشم چالش های ناموسی نگاه می کنند بنده به عنوان نماینده نشریات توقیف ناپذیر در نشریات توقیف پذیر یک سری از قوانین لازم الاجرا را خدمت سینماگران و مجرمان گرامی عرض می کنم:
توضیح: از آنجایی که ما با «ماده» مخالفیم و «مواد» هم برای سلامتی مضر است از عنوان «نر» به جای «ماده» استفاده می شود.

نرِ یک) بانوان دعوت شده باید با ظاهر مناسب در جشن حاضر شوند و از پوشش های بومی و تولید داخل استفاده نمایند. کارتن یخچال های ارج یا امرسان که هم بومی اند و هم شخص را کاملا پوشش می دهند بهترین نمونه ها هستند.

تبصره: ایجاد سوراخ در کارتن یخچال جهت ورود و خروج هوا اگر موجب لذت نشود اشکالی ندارد. اما جلوی چشم ایراد دارد. زن می خواهد چه چیزی را ببیند؟

نرِ دو) در راستای لزوم استفاده از ابزارهای فرهنگی در مبارزه با معضلات فرهنگی مردانی که همسرانشان به اصطلاح هنرمند (مجرم) هستند تنها باید با ابزارهای فرهنگی از جمله پایه دوربین، بوم صدا یا مونوپاد زن را به سزای اعمال خود برسانند.

تبصره یک: استفاده از میز، صندلی، ظرف میوه و سایر آلات غیرفرهنگی در صورت نبودن ابزار فرهنگی بلااشکال است.

تبصره دو: مجازات از طریق پرت کردن دستمال مرطوب گلوله شده و سایر ابزار غیرفرهنگی و نرم مصداق بارز بی غیرتی و […] است.

نر سه) مدعوین پشت تریبون باید از به زبان راندن حرف هایی که ما خوشمان نمی آید خودداری کنند. به درک که سینماگران محدودیت دارند.

نر چهار) اگر زن روی سن رفت و جایزه گرفت داوران موظفند جایزه او را پس گرفته و بایگانی نمایند. اگر آن زن انسان خوبی بود اشاره می کرد و می گفت آقامون بعدا میاد می گیره.

نر پنج) شوخی و خنده به عنوان یکی از راهکارهای غرب جهت سیطره بر فرهنگ کشور و ترویج بی غیرتی در مراسم جشن سینما محکوم و ممنوع است. این که یک نفر شوخی کند و عده ای زن و مرد در کنار هم بخندند معنایی جز بی غیرتی ندارد. مگر ما هم مثل آن اسکار بی ناموسیم؟

نر شش) زدن هرگونه کف ممنوع است. مراسم به صورت خشک و خالی برگزار شود. اگر هم کسی جایزه گرفت حضار با «صد باریکلا» و «هزار ماشالا»ی آرام وی را تشویق نمایند.

نر هفت) متاسفانه دیده می شود که مجری مراسم یا اهداکنندگان جوایز با ایجاد یک تعلیق می گویند جایزه ی فلان بخش می رسد به … به … به … خب به و برکه! اینها منظورشان همان goes to ی غرب است. خب گُز تو روح هر کی این را باب کرد. چرا بین زن و مرد هیجان ایجاد می کنی؟
نر هشت) استفاده از موسیقی زنده از طریق ابزار و آلات تولید صدا و آهنگ ممنوع است. خودتون رعایت کنید دیگه ما نیایم دو ساعت معطل لغو شیم.

امید است با رعایت نرهای فوق دیگر شاهد هیچگونه فحاشی ناموسی در مطبوعات کشور نباشیم.

روزنامه شهروند / صفحه شهرونگ

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 26375 و در روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۹:۱۲
2024 copyright.