منوچهر شاهسواری: اسکار فرهادی تعظیم جهان به هنر ایران بود

فرهادیرییس خانه سینما در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز از اهمیت هنر در بخش اقتصاد خرد گفت و برنده شدن جایزه اسکار توسط اسغر فرهادی را عامل تعظیم جهانیان به فرهنگ ایرانی دانست.

به گزارش سینماسینما، منوچهر شاهسواری در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز که شامگاه سه شنبه دهم اسفند برگزار شد، با اشاره به کسب جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی گفت: «همت هنرمندان ایران در همه حوزه‌ها بسیار بلند است و خدمات زیادی را ارایه کردند و با نیت بالا کار می‌کنند. آنچه در اسکار اتفاق افتاد تعظیم جهان به فرهنگ و هنر ایران بود.»

او ادامه داد: «حوزه فرهنگ بهترین حوزه در بخش اقتصاد خَرد است زیرا در همه بخش‌های تولید به نیروهای درون‌زای خودش متکی است، در حالیکه در طول این سال‌ها به‌جای توجه به این بخش یا هنرمندان به‌صورت تزیینی رفتار شده است.»

شاهسواری متذکر شد: «فروش ۵۵ میلیارد تومانی سینمای ایران در سال ۹۳؛ در سال ۹۴ به ۷۷ میلیارد تومان و امسال بالای ۱۰۰ میلیارد تومان است، البته این رقم فقط در سینما است و در سایر بخش‌ها همچون موسیقی و تئاتر نیز بالا است.»

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: «نظام مدیریتی کشور از این پتانسیل استفاده نمی‌کند و تصور می‌کند اشتغال یعنی تأسیس کارخانه در حالیکه بسیاری از شهرها سالن سینما ندارند و می‌توان با تأسیس سالن سینما اشتغال ایجاد کرد. باید رویکرد دولت در این بخش تغییر کند.»

خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 47582 و در روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۶:۰۱
2024 copyright.