منوچهر محمدی: تهیه‌کنندگی در معرض مخاطره قرار گرفته است

منوچهر محمدی فیاپف فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان سینما از منوچهر محمدی، به خاطر تاثیری که در رشد و بالندگی صنعت فیلم‌سازی منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه داشته تقدیر می‌کند و جایزه دهمین دوره سینمایی آسیا اقیانوسیه ۲۰۱۶، روز پنجشنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶ (۴ آذر ماه) در شهر جدید جهانی بریزبن استرالیا، به منوچهر محمدی اهدا می شود.

به گزارش سینماسینما، منوچهر محمدی پیش از سفر به استرالیا درباره دلایل انتخابش برای دریافت این جایزه گفت:«برای اولین بار است که یک تهیه‌کننده ایرانی این جایزه را دریافت می‌کند. فکر می‌کنم با توجه به مجموعه شرایط و رزومه کاری‌ام این انتخاب صورت گرفته باشد. مجموعه فیلم‌هایی که تولید کردم و به هرحال در اغلب تولیدات صاحب ایده بودم و همچنین جوایز خارج از کشور، در انتخاب برای دریافت این جایزه حائز اهمیت بوده است.»

منوچهر محمدی تولیداتی چون «بازمانده» درباره فلسطین و «از کرخه تا راین» درباره جنگ تحمیلی  را در خارج از کشور داشته است و با «حوض نقاشی» موفقیتی در جایزه آسیاپاسفیک و «زیرنورماه» در کن را پشت سرگذاشته است و در داخل کشور نیز جوایز متعددی از جشن خانه سینما  و جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

این تهیه کننده در پاسخ به این‌که وضعیت تهیه‌کنندگی در سینمای ایران را چگونه ارزیابی می‌کند،توضیح داد: «در چند سال اخیر واقعیت این است که حرفه تهیه‌کنندگی در معرض مخاطره قرار گرفته است و برخلاف صنوف دیگر که به سمت یک جور انسجام بیشتر پیش رفته‌اند، در مورد حرفه تهیه‌کنندگی، عکس این ها اتفاق افتاده است.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32762 و در روز سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۳:۳۵
2024 copyright.