منیژه حکمت: وعده شفاف‌سازی وزرا هیچوقت محقق نشده/ «خونه مادربزرگه» را می‌سازم

منیژه حکمت با حضور در برنامه «۳۵» از وعده های عملی نشده مسئولین انتقاد کرد و گفت: «تا به حال همه وزرا گفته‌اند در راستای شفاف‌سازی مسائل مربوط به سینما اقدام خواهند کرد، اما در عمل هیچوقت این امر صورت نگرفته است.»

 

به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران اشامگاه شنبه ۲۸ مرداد مهمان فریدون جیرانی در برنامه اینترنتی «۳۵» بود.

او در ابتدای برنامه درباره وضعیت سینمای امروز ایران گفت: «صنعتی شدن سینما ابزار خاص خودش را می‌خواهد، ما به واسطه محدودیت‌هایی که داریم امکان صنعتی شدن نداریم.»

حکمت درباره مسئولان سینمایی بیان کرد: «مدیران سینمایی فهم و درک بالاتری نسبت به سینماگران برای خود قائل هستند. این سوال همیشه وجود دارد چرا در ساختارهای مدیریتی جوانان جایگاهی ندارند و مدیران و مشاوران سال‌هاست که در پست‌های متعدد حضور دارند؟ زمانی که نسل جدید که وارد عرصه شود، پذیرای شرایط مشابه امروز نخواهد بود.»

او در همین راستا افزود: «تا به حال همه وزرا گفته‌اند در راستای شفاف‌سازی مسائل مربوط به سینما اقدام خواهند کرد، اما در عمل هیچوقت این امر صورت نگرفته است؛ در مقابل این حجم از تعهداتی که دولت از فیلمساز می‌گیرد چه تعهدی می‌دهد؟ حتی به تعهدی که ظاهرا دارند و باید شرایط اکران را فراهم کنند نیز عمل نمی‌کنند. متاسفانه سینماداران از قدرت‌ها می‌ترسند و تابع منابع قدرت می‌شوند.»

این سینماگر ادامه داد: «تنها راه خروج ما از این چرخه نادرست شفاف‌سازی است که وعده آن چهار سال پیش داده شده بود.»

حکمت همچنین گفت: «شفاف‌سازی از توزیع عادلانه امکانات آغاز می‌شود، ناهنجاری‌های اجتماعی دغدغه ما سینماگران است اما اجازه فعالیت در این زمینه‌ها را نداریم و نمی‌توان وارد اجتماع شد و بخشی از مشکلات آن را نادیده گرفت. با چسباندن دو کلمه و ساختن واژه‌ای همچون سیاه نمایی اجازه نمی‌دهند مشکلات اجتماعی مطرح شود.»

او ادامه داد: «اگر ما اجازه داشته باشیم مشکلات را تصویر کنیم، پس از آن کارشناسان و مسئولان می‌توانند راهکار مناسب برای حل مشکلات را ارائه دهند.»

حکمت در پایان خطاب به جیرانی گفت: « آقای جیرانی ما نسل خسته‌ای هستیم و حالا انگیزه می‌خواهیم.»

این هنرمند درباره فعالیت های اخیر خود هم بیان کرد: « «خونه‌ی مادربزرگه» و «برباد رفته» را می‌خواهم بسازم که فیلم‌نامه‌‌ اولی را خانم برومند نوشته است.»

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 63283 و در روز شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۵:۴۱
2024 copyright.