مهتاب کرامتی و مانی حقیقی با «باهر» در سانفرانسیسکو

باهر مانی حقیقیفیلم کوتاه «باهر» ساخته حسن آخوندپور با بازی مانی حقیقی و مهتاب کرامتی در دومین حضور بین المللی خود در مسابقه فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو و در بخش مسابقه این فستیوال روی  پرده می‌رود.


به گزارش سینماسینما، رونمایی این فیلم که پیشتر در بخش شورت فیلم کورنر جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ نمایش داده شده با استقبال همراه بود .سایت معتبر www.filmfestival.com چندین نقد از منتقدین ووبلاگ نویسان مشهوردرباره این فیلم منتشر کرده است.
فیلم کوتاه «باهر» که لقب پرهزینه ترین فیلم کوتاه ایرانی را به خود گرفته در سینماهای ایران و در گروه هنر و تجربه اکران شده است.
باهر مهتاب کرامتی جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو در حالی فیلم باهر را به نمایش می گذارد که آخوندپور کارگردان این فیلم به خاطر حضور فیلم دیگرش که یک اثر ویدئوی بلند به نام فرشته است و در بخش مسابقه جشنواره بین المللی ماربلا اسپانیا ست دراروپا به سر می برد.
جشنواره فیلم های ایرانی سانفراسیسکو ۲۴ و ۲۵ سپتامبردر امریکا برگزار می شود. امسال در این جشنواره فیلمهای اژدها وارد می‌شود به کارگردانی مانی حقیقی ، یک شهروند کاملا معمولی ساخته مجید برزگر، تمشک ساخته سامان سالور و همچنین فیلم پیداکردن آلتامیرا با بازی آنتونی باندراس حضور دارند .
آخوند پورکه  پیش از این تجربه ساخت چندین فیلم بلند و سریال از جمله فرشته ، شهری که نمی خوابد ، سریال تلخ و شیرین و… را در کارنامه خود دارد درباره باهر چنین می گوید : این فیلم تصویر سازی حالات ذهنی وپارانویید زنی است که به همسرش بد بین است و سکوت طولانی او باعث می شود که صدای درونش بلند تر ورسا تر گردد. ذهن او ما را به قصه های تو در تویی می برد که بر اساس یک بدبینی بزرگ شکل گرفته است.
دیگر عوامل این فیم عبارتند از : کارگردان : حسن آخوندپور/ نویسنده : رضا تفکر /تهیه کننده : سید امیر سیدزاده/ مجری طرح : پایا فیلم توس / آهنگساز : کارن همایونفر / فیلمبردار : داوود رحمانی / صدا : ایرج شهزادی / تدوین : حسن آخوندپور /دستیار اول و برنامه ریز : علی نوری / طراح صحنه : آیدین ظریف/ طراح لباس : شیده محمودزاده / طراح گریم : سودابه خسروی / بازیگران : مهتاب کرامتی – مانی حقیقی – محیا دهقانی – فرزان نجفی – کوروش محمدخانی – ایلیا کیوان – امیر حسین شام بیاتی و …

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 27896 و در روز جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷:۲۴
2024 copyright.