مورد عجیب رجب طیب اردوغان و گالم در «ارباب حلقه‌ها»

ارباب حلقه هاقاضی یک دادگاه در ترکیه برای این که بفهمد مقایسه اردوغان با شخصیت گالم در «ارباب حلقه‌ها» توهین‌آمیز است یا خیر، از متخصصان بهره می‌گیرد.یک دادگاه در کشور ترکیه برای ارزیابی شخصیت گالم در یک پرونده غریب با موضوع توهین به رجب طیب اردوغان به متخصص فیلم «ارباب حلقه‌ها» نیاز دارد.

پرسشی که این متخصص باید به آن پاسخ دهد این است که آیا گالم در این فیلم شخصیت خوبی است یا خیر؟ این نظر نقشی حیاتی در سرنوشت پرونده‌ی توهین به رجب طیب اردوغان خواهد داشت.

عکس منتشر شده از اردوغان کنار گالم

متهم پرونده دکتری به نام بیلگین چیفتچی است که تصویر رئیس‌جمهور ترکیه را در کنار کاراکتر رمان خیالی جی.آر.آر تالکین منتشر کرده است.

به گزارش رسانه‌های ترکیه قاضی پرونده که خود تنها قسمت‌هایی از فیلم «ارباب حلقه‌ها» را دیده است، برای نظر دادن درباره این کاراکتر از پنج متخصص در زمینه این فیلم کمک می‌گیرد.

متهم که در نتیجه‌ی این دادگاه کار خود را از دست داده است، اعتقاد دارد که این مقایسه حاوی هیچ‌گونه توهینی به اردوغان نیست. به نظر می‌رسد که برخی از هواداران «ارباب حلقه‌ها» هم با او موافقند و به نوعی گالم را قهرمان داستان می‌دانند.

وکیل چیفتچی با شوخی درباره این دادگاه گفته است : «به نظر می‌رسد که اکنون دادگاه به مکانی برای نجات حیثیت گالم تبدیل شده است.»

توهین به رئیس‌جمهور در ترکیه جرم محسوب می‌شود و مجازات زندان را در پی‌دارد. از اوت سال ۲۰۱۴ تا مارس سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰ نفر به این جرم در ترکیه تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

پلیس ترکیه اکتبر امسال سردبیر یک روزنامه را به دلیل توهین به اردوغان در توئیتر بازداشت کرده بود.

منبع : دیلی‌تلگراف

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6440 و در روز پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳:۵۳
2024 copyright.