میانگین فروش روزانه فیلم ها به ۲/ ۱میلیارد تومان رسید/ رونق نسبی در بازار سینما

 

دنیای اقتصاد نوشت : میانگین فروش روزانه سینماها در نیمه تابستان از یک میلیارد تومان گذشت تا امیدها برای رونق بیشتر بازار اکران بیشتر شود. رکورد فروش سینمای ایران مربوط به فروش سال ۱۳۹۸ است که به رغم تعطیلی سینماها به خاطر شیوع کرونا در پایان سال، ۳۰۰میلیارد تومان ثبت شد. میانگین فروش روزانه سینماهای ایران در این سال ۸۲۱میلیون تومان بوده است. اما حالا و در هفته گذشته با فروش ۲/ ۷میلیارد تومان در شش روز، میانگین روزانه فروش به ۲/ ۱میلیارد تومان رسید. به نظر می رسد با افزایش فیلم های روی پرده که از دیروز انجام شده، بازار سینمای کشور در ماه پایانی تابستان، روزهای خوبی را پیش رو داشته باشد.

جزئیات رونق نسبی

فیلم سینمایی دوزیست با ۶ روز نمایش، پرفروش ترین فیلم هفته اخیر سینماهای کشور بود. فیلم برزو نیک نژاد، ۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان فروخت تا با جذب حدود ۷۰هزار مخاطب، شلوغ ترین سالن های سینمایی کشور را به نام خود ثبت کند.

رقابت میان انفرادی و تی تی میلیمتری شده اما این کمدی مسعود اطیابی است که تنها با هزار نفر مخاطب بیشتر، در رتبه دوم جدول پرفروش های هفته قرار گرفته است. انفرادی با فروش یک میلیارد و ۵۰۰میلیونی هفته گذشته، مجموع فروش خود را به ۵۶میلیارد و ۳۰۰میلیون رسانده تا همچنان پرفروش ترین و پرمخاطب ترین فیلم سال تا به امروز شناخته شود. عاشقانه تی تی هم در این هفته، یک میلیارد و ۴۵۰میلیون تومان فروخت تا مجموع فروش این فیلم به  ۱۴میلیارد تومان برسد.

علفزار در آستانه ورود به چهارمین ماه نمایش، همچنان مخاطب دارد. فیلم کاظم دانشی در این هفته، ۸۰۰میلیون تومان فروش داشته تا گیشه این فیلم به ۱۷میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برسد. کمدی کوزوو که نمایش خود را از پنجشنبه هفته گذشته شروع کرده، با فروش ۳۰۰میلیونی، خود را به رتبه پنجم جدول فروش هفتگی سینماها رسانده تا به این ترتیب، هر دو فیلم جدید، در جدول فروش هفتگی قرار بگیرند.

سینمای ایران طی هفته گذشته ۷میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان فروش داشته که این میزان فروش در مقایسه با هفته های گذشته، یک رشد نسبی را نشان می دهد. همچنین یک رقیب جدی برای این ۵ فیلم پرفروش به سینماها اضافه می شود. ابلق نرگس آبیار که در سی ونهمین دوره جشنواره فجر، سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردمی را به دست آورده، نمایش خود را از امروز شروع کرده تا رقابت میان درام های اجتماعی روی پرده به اوج خود برسد. شب طلایی، برای مرجان، رویای سهراب و بانک زده ها، ۴ فیلم دیگری هستند که نمایش خود را از دیروز شروع کردند. در پنج ماه اخیر، مهران احمدی با ۴ فیلم پرکارترین بازیگر سینمای کشور در سال ۱۴۰۱ بوده است. وی در فیلم هایی همچون سگ بند به کارگردانی خودش، بی صدا حلزون از بهرنگ دزفولی زاده، روز ششم و ابلق به ایفای نقش پرداخته است. وی از جمله بازیگران موفق در گیشه امسال محسوب می شود. جواد عزتی با سه فیلم دوزیست، مرد بازنده و مغز استخوان و هادی حجازی فر نیز با سه فیلم موقعیت مهدی، پیتوک و دوزیست در رتبه بعدی پرکارترین بازیگران امسال قرار دارند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 179682 و در روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴:۰۹
2024 copyright.