نارضایتی صدابردار پیشکسوت از وضعیت سینما/ دو سال است در خانه نشسته‌ام

حسن زاهدی صدابردار ضمن گلایه از وضعیت موجود سینما، می گوید حدود دو سال است که بیکار است.

به گزارش سینماسینما، حسن زاهدی صدابردار سینما درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: حدود دو سال است که بیکار و در خانه نشسته ام و  در این مدت هیچ کسی برای همکاری با من تماس نگرفته است. ما بارها از دوستان خواسته ایم به وضع صنف مان رسیدگی شود اما این امر صورت نمی گیرد از همین رو در حال حاضر بسیاری از بزرگان عرصه صدابرداری بیکار هستند.

صدابردار «باشو غریبه کوچک» افزود: اصلا مشخص نیست چرا پیشکسوت های صنف اوضاع کارشان اینگونه است مثلا نمی گویند دستمزدتان گران است و به همین دلیل امکان کار کردن ندارید. در حال حاضر یک برده داری نوین در سینما جریان دارد زیرا برخی جوان ها با دستمزد اندک برای کار استفاده می شوند و به نظر من حق شان پایمال می شود. ما مخالف جوانگرایی نیستیم و حتی از این موضوع هم استقبال می کنیم اما موضوع این است که این جوانان به دلیل شرایط بد اقتصادی راضی به همکاری با قیمت های غیراستاندارد می شوند که در اصل حقوق خودشان زیر سوال می رود. از سوی دیگر پیشکسوتان به این شکل کار نمی کنند و همین باعث شده است که امثال من از معشوقه مان یعنی کار صدابرداری جدا بیفتیم پس در هر دو شکل حق صدابرداران ضایع می شود.

زاهدی بیان کرد: من چندی پیش به کار صدابرداری در فیلم رضا سخایی پرداختم و با وجود اینکه این فیلم به صورت سکانس-پلان بود به خوبی از عهده آن برآمدم پس هنوز توانایی انجام کار دارم بنابراین اگه این بهانه وجود دارد که امثال من ناتوان هستند به ما هم بگویند تا بدانیم.

این صدابردار در پایان گفت: آخرین فیلمی که کار کردم فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی بود و بعد از آن فعالیتی در سینما نداشتم. این روزها حس خوبی ندارم و گاهی کنار وسایل صدابرداری ام می نشینم و حسرت می خورم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 90809 و در روز شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵:۵۹
2024 copyright.