ناشر کتاب وودی آلن از چاپ خاطرات این کارگردان انصراف داد

انتشارت «هَچت» اعلام کرد از انتشار کتاب خاطرات «وودی آلن» کارگردان برنده اسکار که به اتهامات اخلاقی متهم است، منصرف شده است.

به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، یک روز پس از اعتراض کارکنان انتشارات «هَچت بوک گروپ» که بزرگترین ناشر در کشور فرانسه محسوب می‌شود،  سخنگوی این انتشارات در بیانیه‌ای از لغو شدن برنامه انتشار کتاب خاطرات «وودی آلن» خبر داد و اعلام کرد :« لغو کردن انتشار کتاب خاطرات «وودی آلن» تصمیم سختی بود. ما روابط خود با نویسندگانمان را جدی می‌گیریم و قرارداد انتشار کتاب‌ها را به آسانی لغو نمی‌کنیم…. اما پس از مشورت درباره این موضوع به این نتیجه رسیدیم که ادامه روند انتشار این کتاب برای «هچت بوک گروپ» مقدور نیست.»

انتشارات «هچت بوک گروپ» چندی پیش از انتشار کتاب خاطرات «وودی آلن» از طریق انتشارات زیرمجموعه خود یعنی «گرنت سانترال» در ماه آوریل خبر داده بود که این موضوع، اعتراض کارکنان رسمی این انتشارات و ترک کردن محل کارشان را به دنبال داشت.

خبر انتشار این کتاب با انتقاداتی به این ناشر فرانسوی همراه شده بود چرا که «وودی آلن» از سال‌ها پیش با اتهام آزار و اذیت دخترخوانده‌اش «دیلان فارو» رو به رو است و از سال‌ها پیش این اتهامات را رد می‌کند.

حدود یک دهه پیش کتاب خاطرات «وودی آلن» در آستانه انتشار بود و او در سال ۲۰۰۳ یک قرارداد میلیون دلاری نیز با انتشارات پنگوئن امضاء کرد اما بعدها در تصمیم خود تجدید نظر کرد. در سال ۲۰۱۹ چندین بنگاه انتشاراتی با ابراز نگرانی از اتهامات اخلاقی مطرح شده درباره «آلن» از انتشار کتاب او خودداری کردند.

این کارگردان ۸۴ ساله تاکنون ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 132366 و در روز شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷:۴۳
2024 copyright.