نامزدهای نهایی جوایز آکادمی فیلم اروپا، معرفی شدند

نامزدهای نهایی جوایز آکادمی فیلم اروپا، معرفی شدند.

به گزارش سینماسینما، اسامی نامزدهای سی وسومین دوره مراسم آکادمی فیلم اروپا امروز از سوی این آکادمی اعلام شد. شش فیلم از کشورهای دانمارک، آلمان، ایتالیا، چک، لهستان انتخاب شدند که البته همه این فیلمها بطور مشترک با سایر کشورهای اروپایی تهیه شده اند. امروزه کمتر فیلمی را می‌توان در اروپا پیدا کرد که بطور صددرصد همه هزینه های خود را فقط یک کشور تامین کرده باشد. فیلمهای یک روند دیگر، ( توماس ویتنربرگ ) برلین الکسلندرپاس( برهان قربانی) کورپوس کریستی ( جان کوماسا)، مارتین آدن(پیترو مارچلو) و اندین (کریستین ببرد) شش فیلم نامزد بهترین فیلم اروپا در ۲۰۲۰ هستند.

همچنین در بخش مستند شش فیلم نامزد شده اند. نامزدهای بهترین کارگردان هم عبارتند از: آنژنسکا هولاند، جان کوماسا, پیترو مارچلو ، فرانسوا اوزون، و توماس وینتربرگ.

لیست نامزدهای هنرپیشه مرد، زن، بهترین سناریست، بهترین فیلم کوتاه و غیره نیز اعلام شده است. جدا از این منتقدین بین اللملی (فیپرشی) نیز لیست نامزد های خود را منتشر کرده اند که با لیست خود آکادمی تفاوت عمده دارد.

این آکادمی در سال ۱۹۸۸ بنیانگذاری شد که مقر آن در آلمان است. ‌در حال حاضر رئیس آن ویم وندرس است. حدود ۳۸۰۰ عضو دارد که برای انتخاب و مشخص کردن جایزه ها رای خواهند داد. مراسم امسال پخش جوایز قرار است ۱۲ دسامبر بطور مجازی برپا خواهد شد. می‌توان اشاره کرد به اینکه سینماگران مشهور ایرانی مثل عباس کیارستمی که فیلم اروپایی، کپی برابر اصل، را در ایتالیا با سرمایه فرانسوی ‌ایتالیایی ساخته بود و اصغر فرهادی با دو فیلم گذشته، محصول فرانسه و همه می‌دانند، محصول اسپانیا و فرانسه، هیچگاه موفق به رسیدن به نامزدی در رشته جوایز آکادمی فیلم اروپا نشدند.

همچنین در سال ۲۰۱۵ فیلم «آواز بدون سرزمین» ساخته آیت نجفی محصول آلمان و فرانسه نامزد بهترین فیلم مستند شد. در سال ۲۰۱۸ نیز فیلم «مرز» اثر علی عباسی محصول سوید، نامزد دریافت بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر و  ‌بهترین کارگردان شده بود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 145065 و در روز سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۱:۰۰
2024 copyright.