نامه سرگشاده انجمن مستندسازان به وزیر ارشاد درباره علل فوت کیارستمی/ به غبار این راه نیفزایید

علی جنتی / حجت الله ایوبیهیات مدیره انجمن مستندسازان درپی اظهارات جنتی درباره علل درگذشت عباس کیارستمی به وزیر ارشاد نامه سرگشاده نوشت.

به گزارش سینماسینما در این نامه آمده است:
به نام حق

جناب آقای جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام و دعای خیر

هیئت مدیره ی انجمن مستند سازان سینمای ایران به نمایندگی بیش از سیصد و پنجاه عضو فعال این حرفه نمی تواند نگرانی خود را از اظهارات تعجب برانگیز شما در حاشیه مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در خصوص دوران بیماری و فوت ایشان پنهان کند. این سخنان کاملا در نقطه ی مقابل فرمایشات شما در ۲۵ فروردینماه سال جاری است. به عقیده ی ما این تغییر دیدگاه چنان غیر مترقبه می نماید که می تواند احساس بی پناهی را در اهالی فرهنگ تقویت کند وچه بسا خدای ناکرده بر روند رسیدگی و نتیجه ی پرونده ی پزشکی آن گرانمایه تأثیر نامطلوب بگذارد، به ویژه آنکه این سخنان پیش از شروع رسیدگی و در آغاز تحقیقات این پرونده گفته می شود. در این وضعیت چگونه شما از دلیل فوت سخن می گوئید و اظهارات پیشین خود را نیز نادیده می گیرید؟
جناب آقای جنتی! ما انتظار داریم که با درایت، به شفافیت فضا در رسیدگی عادلانه به این پرونده کمک کنید نه آنکه به غبار این راه بیفزایید و شائبه ی قربانی شدن حقیقت در پای مصلحت را پررنگ کنید.

هیئت مدیره ی انجمن مستند سازان سینمای ایران

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 20686 و در روز جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۳:۲۸
2024 copyright.