نامه سرگشاده یک سینماگر خطاب به قالیباف درباره بیلبوردهای جنجالی اخیر

جابر قاسمعلیجابر قاسمعلی فیلمنامه نویس سینمای ایران نامه ای خطاب به قالیباف منتشر کرد .

به گزارش سینماسینما ،متن کامل این نامه که در صفحه فیس بوک او منتشر شده به شرح زیر است :

کوتاه با آقای شهردار

تهران زیبای ما ….

جناب آقای قالی باف ؛ شهردار محترم تهران
با سلام و احترام …

نمی شود تابلوهای جدیدی که این روزها تصویر شهرمان ؛ تهران را نازیبا کرده ، ندیده باشید . تابلوهایی که آشکارا به ملتی دروغ و تهمت می بندد و از کاهی !! ، کوه ساخته تا مثلا به خودی نشان دهد که در چه بهشتی زندگی می کند و غرب ( و مشخصا امریکا ) ، دوزخی بیش نیست . قضاوت در این باره بر عهده کسانی که هم آنجا را دیده اند و هم اینجا زندگی کرده اند و بهتر می توانند موی سره را از ماستِ ناسره بیرون کشند . ما طی پنجاه و اندی سال عمر بی برکت مان ، اگرچه ینگه دنیا ندیده ایم ، اما به واسطه ی کتابهایی که گاه می خوانیم و روزنامه و مجله ای که تورق می کنیم و اخباری که از اینجا و آنجا می شنویم و نشست و برخاست با چهار تا آدم با سواد ، احتمالا حساب کار دستمان است و می دانیم این طور که طراحان و تئوریسین های ارزشی شما می گویند ، نیست .

آقای شهردار
با بد گفتن و درشت گفتن از دیگری ، خوب و ظریف نخواهیم شد . با دروغ پردازی علیه ملتی دیگر ، تهران ما زیبا و دلبر نخواهد شد . تهران زیباست چرا که در و دیوارش ، نمایشگاهی ست از آثار نقاشان بزرگ ایرانی و خارجی . تهران محل زندگی ست ، چرا که در هنگامه ی نفس گیر دود و دم ، باغ و بستان هایش فراخ تر و خدمات شهری به گستردگی و عدالت به شهروندان اش ارائه می شود . تهران شهر اخلاق است زیرا مردم نازنین اش ، بدون دستورالعمل و بخشنامه ، از سر رضا ، پایمردانه ارزش های دینی و ملی را سُرمه چشمان خود می کنند و نجابت و شرافت خود را با بی اخلاقی تاخت نمی زنند . تهران شهر اخلاق نیست اگر با بداخلاقی و بی اخلاقی ، ملتی دیگر را کریه نشان دهد !
تهران برای زیبا شدن ، برای ایجادِ احساس امنیت و زندگی در دل شهروندانش ، نیازی ندارد به دروغ جار بزند که زنانِ دیگرجا توسط مردان شان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و نوزادانش نامشروع اند و چه و چه و چها …
آقای قالی باف !
وجدان شما را که می دانم از سرداران سالهای دفاع ( به معنای ارزش مدار آن ) هستید به گواهی می گیرم ؛ اگر یک امریکایی به ملت ایران بگوید ( بلا تشبیه ) نوزادان اش حرام زاده اند ، چه حالی به شما دست می دهد !!؟
چرا اجازه می دهید برخی از معاونت های زیر مجموعه شما ، ملتی را پلشت و بی عصمت بخواند فقط به این خاطر که با سیاست های دولت آن کشور سر ناسازگاری دارد ؟ گارد علیه سیاست های یک دولت ، چه دخلی به تسویه حساب با ملت آن دارد ؟ نکند حضراتِ زیر مجموعه شما ، می خواهند با فرافکنی ، توجه مردم خودی را از حوادث گه و بیگاهی که ( مثل هر جای دیگر دنیا ) در همین تهران خودمان اتفاق می افتد ـ و دل هر ایرانی و مسلمان را به درد می آورد ـ معطوف به نخود سیاه آمریکایی کنند ؟ آیا این دوستان سرنا را از سر گشادش نمی زنند ؟
آقای شهردار
اجازه ندهید پولی که می باید خرج رفاه و آسودگی مردم شهرتان شود ، هزینه تسویه حساب سیاسی این و آن فرقه شود ؛ تازه آن هم با زبان دروغ ! به زیر مجموعه خود یادآوری کنید که هنوز ماه مبارک رمضان تمام نشده است . از قدیم گفته اند : به جای آن که شوخِ دیگران به چشم اش آری ، نخست شوخ از تن خود بشوی .

آقای شهردار
گر مسلمانی از این است که حافظ دارد …. آه اگر از پی امروز بود فردایی
با احترام دوباره / جابر قاسمعلی
شنبه دوازدهم تیرماه

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 19541 و در روز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۰:۲۳
2024 copyright.