نتایج تحقیقات علمی درباره فیلم‌ها منتشر شد/ معرفی فیلمی که ضربان قلب را بالا می‌برد

طی آزمایشاتی که فوربز نتایج آن را منتشر کرد، فیلم «مد مکس» بیش از هر فیلمی باعث افزایش هیجان و ضربان قلب مخاطبان می‌شود.

به گزارش سینماسینما، به نقل از فوربز، جیمزباند، دومینیک تورتو، فیوریوسا، مد مکس، بتمن و جیسون بورن، همگی شخصیت‌هایی بوده اند که در طی سال‌ها بخشی از سکانس‌های تعقیب و گریز ماشینی بوده اند. اما کدام یک از آن‌ها در این زمینه بهتر هستند؟ کدام یک از آن‌ها بیش از همه باعث افزایش ضربان قلب ما شدند؟ فوربز در خبری به بررسی علمی این موضوع پرداخته است.

طبق آزمایشی که انجام شده فیلم سینمایی «مد مکس: جاده خشم» تنش زا‌ترین فیلم تعقیب گریزی بوده است.

یک گروه محقق روی ۱۰۰ داوطلب آزمایش کرده و با وسایل اندازگیری ضربان قلب و بررسی میزان پالس مخاطبان در زمان مشاهده فیلم‌های مختلف به این نتیجه رسیده است. در این آزمایش همچنین نتایج دیگری نیز اعلام شد که در ادامه می‌بینید. به ترتیب از سمت راست پرفروش‌ترین فیلم «خشن ۷» با ۱.۵ میلیون دلار، طولانی‌ترین سکانس تعقیب گریز «سرقت در ۶۰ ثانیه» به مدت ۴۰ دقیقه، بیشترین میزان ضربان قلب مربوط به فیلم «مد مکس:جاده خشم» با ۸۵ ضربان در دقیقه و «ماتریکس: بارگذاری مجدد» نیز با منهدم کردن ۳۰۰ اتومبیل بیشترین تخریب را در بین فیلم‌ها داشته است.

کدام فیلم بیش از همه ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد

بعد از انجام این آزمایش‌ها و احتساب ضربان قلب در ثانیه (BMP) این گروه تحقیقاتی متوجه شدند که سکانس تعقیب و گریز فیلم «مد مکس» باعث افزایش ۳۳ درصدی ضربان قلب مخاطبانش می‌شود به صورت میانگین آن را از ۶۴ مورد در دقیقه به ۸۵ مورد در دقیقه می‌رساند. درادامه لیست کامل فیلم ها را ببینید.

کدام فیلم بیش از همه ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 145262 و در روز یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۸:۴۹
2024 copyright.