نتیجه یک نظرسنجی معتبر/ شانس بالای نفس برای کسب اسکار

در جدیدترین نظرسنجی سایت معتبر آوارد واچ، فیلم نفس نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۸ در میان شانزده اثر برگزیده برای جایزه اسکار در رده دهم قرار دارد و از این منظر دارای شانس بسیاری برای کسب جایزه اسکار است.

به گزارش سینماسینما، پایگاه خبری Awards Watch که در حوزه جایزه های سینمایی و به ویژه اسکار و گلدن گلوب فعالیت دارد، در آخرین بررسی خود درباره ٩٢ فیلم ارائه شده به جایزه اسکار خارجی، نظرسنجی از ده کارشناس درباره ٩٢ فیلم داشته که شانزده فیلم دارای امتیاز و شانس بیش تری از طرف این کارشناسان داشته که فیلم “نفس” در جایگاه دهمین فیلم در میان ٩٢ فیلم قرار گرفته است.

فیلم “فاکس تروت” از طرف رژیم صهیونیستی در جایگاه اول قرار دارد و سونی پیکچرز کلاسیک پخش آمریکای آن را به عهده دارد و نکته جالب آنکه این رژیم تاکنون ۵٠ بار فیلم به بخش اسکار خارجی ارائه کرده که ده بار نامزد شده و هیچ جایزه ای دریافت نداشته و بزرگ ترین بازنده جایزه اسکار خارجی است.

فیلم “بی عشق” ساخته آندری ژویاگینتسف در جایگاه دوم قرار گرفته، توسط سونی پیکچرز کلاسیک در آمریکا پخش می شود و بیست و پنجمین فیلم ارائه شده از طرف روسیه به اسکار خارجی است که تاکنون شش نامزدی و یک جایزه اسکار برای این کشور به همراه داشته است. فیلم فرانسوی “نبض در هر دقیقه” ساخته رابین کامپیو که توسط آرکارد پخش می شود در جای سوم و “ابتدا، آنها پدرم را کشتند” ساخته آنجلینا جولی و نماینده کامبوج در جای چهارم است.

از میان ٩٢ کارگردان امسال اسکار خارجی، ٢۵ فیلمساز زن قرار دارند و تنها ١٩ فیلم از ٩٢ فبلم دارای پخش کننده آمریکایی اند.

منبع: سینه ایران

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71864 و در روز جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۱:۵۲
2024 copyright.