نخستین جشنواره فیلم «عصر» با حضور سینماگران ایرانی در آنکارا آغاز به کار کرد+ تصاویر

مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم «عصر» روز یکشنبه اول اسفند در سالن اجلاس «هتل میرا پالاس» آنکارا با حضور سینماگران، اهالی رسانه، مدیران برگزار شد.به گزارش سینماسینما؛  این مراسم که محمد سلوکی مجری آن بود ساعت در ساعت ۳۰/۲۱ با پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن مجید آغاز شد. و در ادامه مراسم با پخش کلیپی اسامی فیلم های حاضر در جشنواره و همچنین هیات داوران معرفی شدند.

سپس اکبر ایزددوست مدیر جشنواره بر روی صحنه حاضر و ضمن ارایه گزارش کامل از روند برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره علی رغم بی مهری هایی که از سوی برخی افراد صورت گرفت خوشبختانه با قامتی بلند و ایستاده در زمان از پیش تعیین شده آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه شرکت «عصر» معتقد به ارزشهای اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی بوده و همیشه در برابر شبکه هایی معاند ایستاده است افزود: یکی از دلایل برگزاری این جشنواره معرفی فیلم های کشورمان به دنیا و ارج نهادن به کرامت و مقام هنرمندان ایرانی در خارج از کشور است.

ایزد دوست از حضور هنرمندان، سینماگران و اهالی رسانه در این جشنواره تقدیر نمود و گفت: نخستین دوره این جشنواره پیش زمینه ای برای برگزاری جشنواره بین المللی دفاع از ارزش های اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی همزمان با هفته دفاع مقدس در سال ۹۶ است.

در ادامه کیومرث پوراحمد رئیس هیات داوران ضمن گلایه از هنرمندانی و سینماگرانی که از جشنواره حمایت نکردند گفت: تنها هدف جشنواره فیلم «عصر» معرفی سینمای ایران به جهان است.

وی همچنین از سینماگرانی که در جشنواره حاضر شدند و یا از آن حمایت کردند تقدیر به عمل آورده و ابزار امیدواری کرد جشنواره «عصر» سال به سال پر بارتر برگزار شود چرا که برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند جایگاه سینمای ایران را در جهان مستحکم تر کند.

در این مراسم فاطمه معتمدآریا، ابراهیم شیبانی، مهدی احمدی و نادر طریقت نیز به عنوان اعضای هیات داوران سخنرانی کرده و برگزاری چنین جشنواره ای را ستودند.

گفتنی است پیش از آغاز آیین گشایش جشنواره و طبق برنامه ریزی به عمل آمده هنرمندان بر روی فرش قرمز حاضر و با تماشاگران و حاضرین در این آیین از نزدیک گپ و گفت و گو کردند.

سام درخشانی، مجید صالحی، عسل امیر پور، محمد رضا دلپاک، مهدی کوشکی، مرجانه گلچین، شهرزاد کمال زاده، احسان شیبانی، ایران انتظام، غزل معصومی، سارا سلطانی، مریم کاظمی، سید غلام رضا موسوی، کامبیز دارابی مقدم، مصطفی نیکو راد، سام قریبیان، رضا درمیشیان، علی ملاقلی پور، حمید رضا قطبی، امیر روزبه روحی پور و …. هنرمندانی هستند که در آیین  افتتاحیه حضور داشتند.

هتل میرا پالاس آنکارا که میهمانان جشنواره نیز در آن مستقر هستند، یکی از بزرگترین و مجلل ترین هتل های کشور ترکیه است.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره (asrfilmfestival.com) مراجعه فرمایند

نخستین جشنواره فیلم «عصر» از یکم تا سوم اسفند ماه سال جاری در شهر آنکار، ترکیه  برگزار می شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 46437 و در روز سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳:۲۶
2024 copyright.