«نرگس مست» را اکران نمی کنند،می گویندنمی فروشد

کارگردان فیلم سینمایی «نرگس مست» از وضع نامشخص اکران این فیلم پس از گذشت دو سال خبر داد.

به گزارش سینماسینما ،جلال الدین دری کارگردان فیلم سینمایی «نرگس مست»  درباره وضع اکران این فیلم اظهار داشت: متأسفانه پس از گذشت دو سال از تولید «نرگس مست» با هر پخش کننده ای که مذاکره می کنیم می گویند فیلم در این فضا و زمانه نمی فروشد و حتی پول بیلبورد و پوسترش را نیز درنمی آورد. البته این یک نظر کارشناسی شده و قطعی نیست چه بسا خیلی از فیلم های کمدی که تا قبل از اکران بسیاری از رکوردشکنی آنها صحبت می کردند، در زمان نمایش پایین تر از حد انتظار فروختند. در مقابل فیلم های اجتماعی و تلخ هم هستند که برخلاف تصورات در گیشه رکوردشکنی کردند.

وی افزود: در واقع چند سالی است سیاست کلی سینما به سمتی رفته که چینش فیلم های روی پرده تنها مختص به آثار سرگرم کننده و کمدی باشد. البته که سرگرم کننده بودن فیلم ها می تواند بخش کوچکی از سینما باشد. اصولاً تمام فیلم هایی که تولید می شوند یک مفهوم و هدف در پی خود دارند. هر چند معتقدم سینمای ایران در حال حاضر از مقوله مفهوم فاصله بسیاری گرفته است. به عنوان مثال ما برای اعتیاد که یک معضل اجتماعی است فیلم زیاد ساخته ایم اما فیلمسازان ما درباره معضلی فیلم می سازند که همه افراد جامعه از آن آگاهی کامل دارند.

این کارگردان در ادامه گفت: زمانی زنده یاد ایرج قادری فیلم «تاراج» را ساخت که سوژه اصلی آن درباره باند مواد مخدر بود. فیلمساز در پایان فیلم این مفهوم را به مخاطب القا کرد که قاچاق در کشور ما به صورت سازمان یافته صورت می گیرد. مفهومی که آن زمان برای من به عنوان یک نوجوان تازگی داشت و از آن اطلاعی نداشتم. ولی فیلم های حال حاضر به این شکل نیست، بلکه روایتی از اتفاقات روز جامعه است که همه از آن اطلاع دارند. در این میان اگر فیلمی پیدا شود که تحلیلی از یک موضوع اجتماعی به مخاطب ارائه دهد، مجازاتش این است که در پشت سد اکران بماند.

دری در پایان اظهار داشت: شاید «نرگس مست» از منظر آنها فیلم خوب یا به اصطلاح بفروشی نباشد، اما تنها خواسته ای که از مسوولان وقت سینمایی دارم، این است که حداقل این فیلم که با حضور گروه بازیگران فرهیخته و عوامل حرفه ای به مسئله موسیقی ملی کشور پرداخته بتواند به صورت کاملاً برابر در کنار سایر فیلم ها فرصت نمایش پیدا کند. وقتی سازمان سینمایی در سال انبوهی از پروانه ساخت را صادر می کند، چرا در زمان اکران هیچگونه برنامه ریزی برای پروانه هایش ندارد. در این میان تکلیف سرمایه های بخش خصوصی چه می شود و چه کسی پاسخگوی آنها خواهد بود.

سیدجلال الدین دری به همراه مهدی فرجوند و بنیاد سینمایی فارابی سرمایه گذاری «نرگس مست» را برعهده داشته اند.

بانی فیلم

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 116395 و در روز پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷:۵۹
2024 copyright.