نشست فیلم «آذر»/ پرهیز از نگاه سیاه و سفید

نشست خبری فیلم آذرنشست پرسش و پاسخ فیلم «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش سینما سینما، در این نشست محمد حمزه‌ای کارگردان، نیکی کریمی بازیگر و تهیه کننده، افروز بوجاریا چهره‌پرداز، پرویز آبنار صدابردار و صدا گذار، پیمان شادمانفر مدیر فیلمبردای ، مهدی موسوی طراح صحنه، غزاله معتمد، مهران نائل، هستی مهدوی‌فر، شیرین آقا کاشی بازیگران این فیلم سینمایی حضور داشتند.
در ابتدای این نشست محمد حمزه‌ای ضمن عرض تسلیت برای درگذشت حسن جوهرچی گفت: نیکی کریمی قصد داشت به عنوان تهیه‌کننده با یک کارگردان فیلم اولی همکاری کند. در همین راستا من به او معرفی شدم و پس از چند جلسه برای ساخت این فیلم به نتیجه رسیدیم.
وی ادامه داد: ویژگی کاراکتر آذر فعال و شاداب بودن اوست به ویژه در پرده اول. در کل او فرد غم زده‌ای نیست.  آذر در موقعیت‌های مختلفی قرار می‎‌گیرد که موانعی بر سر راهش است. در این فیلم قصد نداشتیم بر خلاف تصور، مردان را سیاه و زنان را سفید به تصویر بکشیم.
در ادامه نیکی کریمی هم درباره روند ساخت این فیلم و همکاری ‌اش با یک کارگردان فیلم اولی توضیح داد: یک سال به دنبال سرمایه برای ساخت این فیلم بودم. تولید آن هم یک ماه و نیم تولید کشید و بعد هم از اواخر آذر کارهای فنی‌اش انجام شد.
کریمی افزود: از آنجا که فیلمنامه معمولا در سینمای ایران زیاد جدی گرفته نمی‌شود، می خواستم حتما فیلمنامه‌ام حرفی جدی برای گفتن داشته باشد. فیلمنامه را با احسان بیگلری و همسرش شروع و روی آن کار کردیم و در نهایت «آذر» ساخته شد.
وی درباره پاره‌ای از مسائل حقوقی در فیلم «آذر» توضیح داد: وکیلم فیلم را دیده است و همزمان مسائل حقوقی را چک می‌کردیم و سعی کردیم در فیلم تمام نکات لحاظ و رعایت شود.
پرویز آبنار هم طی سخنانی کوتاه گفت: همزمان مونتاژ و صداگذاری فیلم را انجام می‌دادیم. دقیقه ٩٩ فیلم آماده شد و متاسفانه اصلا فرصت نکردیم فیلم را ببینم که اگر نواقصی دارد، آن را اصلاح کنیم.
در بخش دیگری از این نشست کریمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اینکه چرا اصرار داشتید با یک فیلم اولی کار کنید؟، گفت: زمانی که «شیفت شب» را ساختم تصمیم گرفتم از کسی که می‌خواهد فیلم اولش را بسازد، حمایت کنم. چون می‌دانم جوانان زیادی هستند که استعداد دارند. آدمی هستم که نمی‎خواهم درجا بزنم و مدام می‌خواهم تجربه کنم.
وی در پایان افزود: تشکر می‌کنم از عوامل خوبم که همگی تا آخرین لحظه تلاش کردند این فیلم به جشنواره برسانند. در کنار آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 43694 و در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۱:۰۲
2024 copyright.