نشست فیلم «متولد ۶۵»/ عسگرپور: با یک اثر بی‌ادعا و روان مواجه شدم

۳بازیگر فیلم «متولد ۶۵» از محمدمهدی عسگرپور (تهیه‌کننده) برای اینکه اجازه نداد او را برای فرار از سربازی جهت بازی در این فیلم، بازداشت کنند، تشکر کرد.

به گزارش سینماسینما، پدرام شریفی بازیگر فیلم «متولد ۶۵» که ۱۵ بهمن‌ماه در کاخ جشنواره به نمایش در آمد، اظهار کرد: زمانی که در این فیلم بازی می‌کردم، سرباز بودم و برای حضور در فیلم «۶۵ » رسما از سربازی فرار کردم اما ممنونم از آقای عسگرپور که نگذاشتند من را بازداشت کنند.

محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده این فیلم نیز که ۱۶ بهمن‌ماه در نشست رسانه‌ای این فیلم در سالن «سعدی» همایش‌های برج میلاد حضور داشت، پس از اینکه توسط مجری جلسه به عنوان گادفادر (پدرخوانده) فیلم نام برده شد، بیان کرد: واقعیت این است که من به شکل سنتی و روال مرسوم در سینما فیلم تهیه نمی‌کنم. چون اولین فیلم سینمایی‌ام همراه با آقای شفق تهیه کردم و بعد از آن، دیگر در این عرصه به دلایل مختلف فعالیتی نداشته‌ام.

وی اضافه کرد: تهیه کنندگی متولد ۶۵ پیشنهاد و توصیه آقای میرکریمی بود که وقتی فیلمنامه را خواندم، آن را پذیرفتم.

او با اشاره به اینکه فکر می‌کند این روند را تا حدی ادامه دهد اما به عنوان تهیه کننده ثابت در سینما فعالیت نخواهد کرد، گفت: شرایط کسانی که به عنوان فیلمساز اول وارد سینما می‌شوند، مقتضیات خاص خودش را دارد. گاهی با پدیده‌هایی روبه‌رو می‌شویم که دوست دارند بدون طی کردن مراتب لازم به جایی برسند که عده‌ای بعد از ۳۵ سال به آن رسیده‌اند.

عسگرپور افزود: فیلمنامه «متولد۶۵ » این نشانه‌ها را به من نمی‌داد و آنچه که احساس کردم این بود که یک اثر بی‌ادعا و روان قرار است ساخته شود که جای خالی آن هم در سینما احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: این در حالی است که گاهی عده‌ای در فضای هیجانی جامعه قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند با ورودهای غیرطبیعی در سینما روبه‌رو شویم.

این کارگردان همچنین اظهار کرد: در چند سال گذشته سینماگران خوبی به خانواده سینما اضافه شدند و امسال هم این اتفاق تکرار شده است. اما نکته‌ای که بر آن تاکید می‌کنم به وضعیت عمومی سینما برمی‌گردد که البته مربوط به دو سه سال اخیر نیست. این وضعیت به گونه‌ای است که حتی در مراودات خارجی سخت است که عرض و طول این سینما را برای آنها توضیح دهیم.

عسگرپور اضافه کرد: ساخت فیلم اول در ایران از بسیاری از کشورهای اروپایی راحت‌تر است اما این همه قضیه نیست و باید بدانیم سراغ چه موضوعی برویم و چطور آن را بسازیم. چون همه در یک فضای مبهم حرکت می‌کنیم هرچند در این فضای مبهم، گاهی اتفاقات خوب هم می‌افتد.

مجید توکلی کارگردان فیلم «متولد ۶۵» که در بخش «نگاه نو» جشنواره پذیرفته شده است، درباره فیلم خود اظهار کرد: یک طرح اولیه براساس بچه‌های دهه ۶۰ داشتم و شانس بزرگی آوردم که تهیه کننده فیلم اولم آقای عسگرپور بود.

او اضافه کرد: نسل دهه ۶۰ خیلی بلاتکلیف و عجیب و غریب است و مسائل زیادی دارند که در متولد ۶۵ یکی از قصه‌های آن را مطرح کردیم.

او همچنین ابراز خوشحالی کرد که پس از سال‌ها انتظار فیلمی که ساخته است، در سینمای اهالی رسانه به نمایش در آمد.

در این نشست هنگامه حمیدزاده (بازیگر) و سپیده عبدالوهاب (تدوینگر) هم حضور داشتند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 11474 و در روز جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴:۱۹
2024 copyright.