نظر فرهادی درباره فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم چه بود؟/ فروشنده به جشنواره بین الملل نمی رسد

خانه ای در خیابان چهل و یکماصغر فرهادی که تنها فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» را در جشنواره امسال دیده است می‌گوید: چون آثار سینمایی اخیر را ندیدم نمی دانم فیلم های ایرانی چقدر به «جدایی» شبیه شده‌اند.

اصغر فرهادی که امشب ۲۰ بهمن ماه برای تماشای فیلم سینمایی «خانه ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی که پیش از این دستیار وی بوده است به کاخ جشنواره فیلم فجر آمده بود گفت: این اثر ساده و بدون تکلف است و نگاهی ساده اما شریف دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها این فیلم جشنواره را دیده است افزود: تنها شباهتی که می توان بین من و قربانی پیدا کرد اینکه ایشان دستیار من و از دوستان خوب من است ولی فیلمش اثری کاملا مستقل است و حرف خودش را می زند. به نظر من اثری شریف و بی تکلف است که به صداقت وافادار مانده و به لحاظ عاطفی تاثیر گذار است. این فیلم هیچ اضافه ای نداشت و احساس نکردم که باید چیزی از آن کم یا به آن افزوده می شد.

وی افزود: البته انتظاری جز این نداشتم چون حمیدرضا قربانی سال ها سابقه دستیاری، تدوین و ساخت تله فیلم دارد و من کاملا نسبت به او در این مدت شناخت پیدا کرده‌ام.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چرا بعد از فیلم «جدایی» اغلب آثار سینمایی را کپی این اثر می دانند، گفت: خیلی از این فیلم ها را ندیدم و نمی دانم واقعا نسبتی با آثار من دارند یا نه و البته قضاوت در این باره راحت نیست. همین «خانه ای در خیابان چهل و یکم» اگرچه کارگردانش از دوستان نزدیک من است و سال ها سابقه همکاری داریم اما فیلمش هیچ شباهتی به آثار من ندارد.

این کارگردان که فیلم سینمایی «فروشنده» را در دست تولید دارد درباره روند کار توضیح داد: هم اکنون در حال فیلمبرداری هستیم و تا یک ماه آینده به پایان می رسد به همین خاطر تا اکران عید و یا بخش بین الملل فیلم فجر نیز آماده نخواهد شد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 11995 و در روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۸:۴۶
2024 copyright.