نظر مدیر یک پردیس سینمایی درباره رقابت سینماداران در جذب مخاطب

یک مدیر سینمایی در شهر مشهد با بیان اینکه باید بین سینماداران تعامل بهتری صورت بگیرد، گفت: وجود یک رقابت سالم می‌تواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه می‌شود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست.

به گزارش سینماسینما، پیام دارابی مدیر پردیس سینمایی «اطلس مشهد» که حدود هشت ماه است از افتتاح آن می‌گذرد در گفت‌وگویی با بیان اینکه “تعامل بین سینمادارن مشهد خوب نیست” بیان کرد: اگر سینماداران یا مدیران سینما نگاه‌شان به این صورت باشد که موفقیت هر کدام از آنها باعث برنده شدن دیگری هم می‌شود و اگر یک پردیس سینمایی با اقبال مواجه می‌شود به معنی افت فروش بقیه سینماها نیست، می‌توان به رونق گرفتن صنعت سینما کمک کرد.

پیام دارابی با تاکید بر اینکه “به نفع همه ماست که صنعت سینما رونق داشته باشد” گفت: بر اساس آمار سایت سینماتیکت ما جمعه شب (۲۰ مهر ماه) توانستیم از نظر تعداد مخاطب، رکورد سینماهای شهرستانها را بزنیم و حدود ۶هزار نفر مخاطب به این سالن آمد اما پس از انتشار این خبر با تعدادی آمارسازی توسط دیگر سینماها مواجه شدیم که باتوجه به پیگیری‌های ما از سایت‌هایی مثل سینماتیکت متوجه شدیم رقم واقعی چیز دیگری است! و در واقع با اعلام این اعداد و ارقام نادرست توسط دیگر سینماها، ما از نظر مخاطبان دروغگو به نظر می‌رسیم. درصورتی که وجود یک رقابت سالم می‌تواند باعث رشد همه ما شود و نباید این تصور وجود داشته باشد که موفقیت کسی به معنی شکست خوردن دیگری است.

او اضافه کرد: مشهد چه به لحاظ جمعیت ساکن و چه حضور مسافر و زائر هنوز از نظر صنعت سینما اشباع نشده است و تا زمانی که فیلم خوب باشد اقبال مردمی وجود دارد. میزان حمایت‌ها از طرف وزارت ارشاد و موسسه سینماشهر نیز بسیار خوب است و تفاوت چندانی بین تهران و مشهد ندیده‌ام. ما فقط باید بتوانیم تعداد مخاطبان سینما را زیاد و اعتماد آنها را جلب کنیم.

وی درباره شرایط و تعداد سالنهای این پردیس سینمایی که فعالیت خود را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز کرده است، توضیح داد: این پردیس سینمایی حدود هشت ماه است که بازگشایی شده و ۱۱ سالن نمایش فیلم دارد که سه سالن آن VIPو یک سالن CIP است. این سالن‌ها مبله هستند و حدود ۲۲ نفر مخاطب را در خود جای می دهند و امکان پذیرایی حتی وعده های غذایی هم وجود دارد. به لحاظ سیستم نمایش هم از بهترین تجهیزات استفاده شده و بلیت نمایش فیلم برای هر نفر در سالنهای اختصاصی ۵۰ هزار تومان است.

پیام دارابی با اشاره به توریستی بودن شهر مشهد گفت: برای سالن CIP از وزارت ارشاد مشهد مجوز گرفته‌ایم تا بتوانیم فیلم‌های خارجی یا حتی ایرانی با ترجمه و زیرنویس عربی داشته باشیم. اکنون بصورت خیلی محدودی مجوز اکران برخی از فیلم‌های خارجی نیز صادر شده که با حفظ سانس‌ فیلم‌های ایرانی می‌توانیم آثار خارجی نیز نمایش دهیم. در سالن‌های VIP نیز می‌توانیم به درخواست مخاطب فیلم‌های روز یا آثار دارای مجوز نمایش که به طور مثال از زمان اکرانشان گذشته است را هم با هماهنگی تهیه کننده فیلم اکران کنیم.

او در پایان بیان کرد: یک سالن تئاتر هم داریم که چند منظوره استفاده می‌شود اما در برنامه‌مان است تا یک سالن اختصاصی تئاتر نیز داشته باشیم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 98180 و در روز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱:۲۵
2024 copyright.