نظر کارگردان «ارباب حلقه‌ها» درباره توهین به اردوغان

۱۴-۴-۴-۰۵۸۱۲hobbit-director-peter-jac-011بهترین کارشناس در زمینه شخصیت‌های فیلم «ارباب حلقه‌ها» درباره پرونده توهین به رئیس جمهور ترکیه نظر داد. پیترجکسون کارگردان سه گانه «ارباب حلقه‌ها» گفت موجودی که در عکس‌های منتشر شده از سوی بیلگین چیفتچی دیده می‌شود، اسمیگول دوست داشتنی است.

دکتر چیفتچی پس از انتشار عکسی که در آن اردوغان را با یکی از شخصیت های «ارباب حلقه ها» مقایسه کرده بود با احتمال زندانی شدن روبه رو است. دادگاه برای تشخیص توهین آمیز بودن این مقایسه از متخصصان یاری طلبیده است.

حال پیتر جکسون به عنوان یکی از بهترین متخصصان جهان در این زمینه با همراهی دو فیلمنامه نویس دیگر «ارباب حلقه‌ها» اعلام کردند که کاراکتری که در کنار عکس اردوغان دیده می‌شود گالوم نیست بلکه عکس‌های کاراکتری به نام اسمیگول است(گالوم یک هابیت به نام اسمیگول بود که پس از پیدا کردن حلقه و تاثیر منفی آن تبدیل به موجودی منزوی و شرور به نام گالوم شد.)

جکسون اسمیگول را این گونه توصیف کرد : «اسمیگول شخصیتی شیرین و سرشار از شادمانی است. او دروغ نمی‌گوید، فریب نمی دهد و از دیگران به نفع خود بهره نمی گیرد. او شرور نیست، این ویژگی های منفی متعلق به گالوم است. شما نباید اسمیگول را با گالوم اشتباه بگیرید.»

منبع : بی‌بی‌سی به نقل از خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 6520 و در روز جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹:۳۱
2024 copyright.