نمایش بهترین مستند سال ۹۷ در «عصرانه مستند»/ مردی که دست از مبارزه نکشید

«خانه برای تو» بهترین مستند سال ۹۷ در دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در «عصرانه مستند» به نمایش درمی آید.

به گزارش سینماسینما، در ادامه نشست های «عصرانه مستند» که به همت خیریه متوسلین به امام رضا (ع) برگزار می شود مستند تحسین شده «خانه ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم به نمایش درمی آید.

مستند «خانه ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و تهیه کنندگی مهدی شامحمدی از محصولات مرکز مستند سوره روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در خانه مهر رضا نمایش داده می شود و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

داستان این مستند ۷۳ دقیقه ای به «داوود جوان ۳۰ ساله‌ گیلانی مرتبط می‌شود که کمتر از یک سال از ازدواجش می‌گذرد و او در شغلش نیز دچار ورشکستگی می‌شود و در این میان متوجه می‌شود که به سرطان پیشرفته‌ای دچار شده است. او در این شرایط برای زندگی‌اش تصمیمات جدیدی می‌گیرد«…

این مستند در دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» که در ماه آذر برگزار شد حضور موفقی داشت ودر ۶ رشته نامزد دریافت جایزه شد و در جمع ۳ فیلم برتر از نگاه تماشاگران قرار گرفت و در نهایت برنده نشان فیروزه بهترین فیلم، تندیس بهترین کارگردانی مستند بلند و جایزه بهترین موسیقی متن برای افشین عزیزی شد. کاراکتر این فیلم تراژیک یکی از قهرمانان پُرامید این دوره جشنواره بود.

عوامل «خانه ای برای تو» که در تدارک اکران عمومی آن هستند نمایش این فیلم به نفع خیریه را به این دلیل پذیرفتند تا فرصتی برای رویارویی مخاطبان با سوژه مستند باشد؛ مردی که با امید برای زنده بودن مبارزه کرد…

جلسه نقد با حضور تهیه کننده و کارگردان و نغمه دانش آشتیانی به عنوان مجری و منتقد در خانه مهر رضا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بیمارستان دی، نرسیده به پل همت، نبش کوچه نیلو، پلاک یک برگزار می‌شود و ورود برای عموم رایگان و آزاد است.

خانه مهر رضا وابسته به خیریه متوسلین به امام رضا (ع) با راه‌اندازی «عصرانه مستند» به نمایش مستندهای شاخص به ویژه با رویکرد اجتماعی می‌پردازد و هدف از آن کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی از مسیر فرهنگ و هنر به ویژه سینما است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 103797 و در روز سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲:۳۷
2024 copyright.