نمایش «ماهی و گربه»، «سیصدوشونزده» و «پریدن از ارتفاع کم» در سوئد

ماهی و گربهسه فیلم سینمایی «ماهی و گربه»، «پریدن از ارتفاع کم» و «سیصدوشونزده» در سینمای هاگابیون سوئد به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش سینماسینما، سه فیلم سینمایی «ماهی و گربه»، «پریدن از ارتفاع کم» و «سیصدوشونزده» در سینمای هاگابیون سوئد به نمایش درمی‌آیند.

در این برنامه که به پیشنهاد انجمن‌های فرهنگی دانشجویی مهاجران ایرانی در سوئد و موافقت مجموعه سینمایی «هاگابیون» در شهر گوتنبرگ برگزار می‌شود، روز پنج‌شنبه ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) فیلم «سیصدوشونزده» ساخته پیمان حقانی، روز ۲۴ نوامبر (۴ آذرماه) فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری و سرانجام ۸ دسامبر (۱۸ آذرماه) فیلم «پریدن از ارتفاع کم» ساخته حامد رجبی به نمایش درمی‌آیند.

در متن یادداشتی که طرف برگزارکننده ایرانی منتشر کرده آمده است: «وقتش رسیده که بپرسیم مهاجر ایرانی طی پنجاه سال گذشته بازتاب دهندۀ کدام تصویر از ایران بوده است و امروز کدام تکه از پازل ایران مغفول است.

انجمن های فرهنگی-دانشجویی ایساک و پرواز از همین دریچه اقدام به نمایش سه فیلم «ماهی و گربه»، «سیصدوشونزده» و «پریدن از ارتفاع کم» در قالب برنامه «سینمای ایران، نگاهی دیگر» در سینمای Hagabion شهر گوتبرگ، سوئد کرده‌اند. این سه فیلم سال گذشته در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده‌اند.»

سینمای Hagabion مجموعه‌ای سینمایی متعلق به سازمان سینماهای مردم (Folketbio) در کشور سوئد است. این سازمان در سال ۱۹۷۳ با هدف تمرکز بر فیلم‌های غیرتجاری و نگاهی نو به سینمای جهان تاسیس شده است.

منبع: میزان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 30527 و در روز جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷:۵۹
2024 copyright.