نمایش و نقد ۲ مستند با موضوع سوریه در کانون فیلم «سینماحقیقت»

فیلم‌های «شبیه‌سازی آقای زرد» ساخته ماهان خمامی‌پور و «حلب؛ سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اُصانلو در کانون فیلم «سینماحقیقت» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش سینماسینما، برنامه‌ این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد ۲ فیلم مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» ساخته ماهان خمامی‌پور و «حلب؛ سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اُصانلو اختصاص یافته است. این ۲ فیلم با موضوع جنگ و مقاومت در سوریه ساخته شده‌اند.

فیلم‌های مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» و «حلب؛ سکوت جنگ» از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸ در سالن سینماحقیقت این مرکز به نمایش عمومی در آمده و سپس با حضور ماهان خمامی‌پور و امیر اُصانلو کارگردانان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها، سهراب خسروی و مهدی مطهر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

«شبیه‌سازی آقای زرد» مستندی تجربی درباره‌ پیرمردی به نام «ابوزکور» است که هر روز در بین ویرانه‌های شهر جنگ‌زده‌ حلب پرسه می‌زند. تمامی لباس‌ها و حتی گوشی موبایل، ساعت مچی، دیوارهای خانه، یخچال و وسیله‌های زندگی او زردرنگ است.

در خلاصه موضوع مستند «حلب؛ سکوت جنگ» هم آمده است: «فیلم روایتی است شاعرانه از جنگ و ویرانی‌های آن و سکوت مرگباری که بر شهر «حلب» به عنوان پُررونق‌ترین شهر سوریه در سال‌های نه چندان دور حاکم شده است.»

عموم علاقمندان جهت تماشای این ۲ فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۱۱ شهریور به کانون فیلم «سینماحقیقت» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 120548 و در روز یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱:۲۴
2024 copyright.