نمایندگان کانادا و ژاپن در اسکار ۲۰۲۱ معرفی شدند

کانادا «پسر بامزه» و ژاپن «مادران حقیقی» را برای رقابت در بخش فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی کردند.

 

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، درامی ساخته دیپا میهتا که داستانش در سریلانکا می‌گذرد از سوی کانادا برای شرکت در رقابت اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی انتخاب شد.

«پسر بامزه» اقتباسی از رمانی درباره بزرگ شدن به قلم شیام سلوادورای از سوی کانادا به اسکار می‌رود.

براندون اینگرام، نیمی هاراسگاما، علی کاظمی، آگام دارشی و آروش نادا بازیگران این فیلم هستند که قرار است از ۴ دسامبر در کانادا اکران شود.

این فیلم در سریلانکا فیلمبرداری شده و داستانش در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ می‌گذرد و تصویرگر پسر نوجوانی به نام آرجی است که در حالی که تنش‌های سیاسی بین اقلیت تامیلی‌ها و اکثریت سینهالی‌ها در حال افزایش است، در خانواده و جامعه‌ای دارد رشد می‌کند که تفاوت‌های بیرون از نرم‌های اجتماعی را برنمی‌تابد.

فیلمنامه این فیلم را میهتا و سلوادورای نوشته‌اند.

همچین به نوشته ورایتی، ژاپن فیلم «مادران حقیقی» ساخته نائومی کاواسه را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم برگزید.

این فیلم که با اقتباس از رمان تسوجی‌مورا میوکی ساخته شده با تمرکز بر زوجی با بازی ناگاساکو هیومی و اویا آزاتا شکل گرفته که یک بچه را به فرزندی می‌پذیرند و سال‌ها بعد، با درخواست مادر بچه روبرو می‌شوند که می‌خواهد فرزندش را پس بگیرد.

این فیلم که امسال با لیبل فستیوال کن از آن استقبال شد در جشنواره تورنتو برای نخستین بار به نمایش درآمد و از ۲۳ اکتبر در ژاپن روی پرده سینماها رفت.

آخرین بار که فیلمی از ژاپن به عنوان فینالیست در بخش فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب شد «دله‌دزدها» ساخته کورئیدا هیروکازو در سال ۲۰۱۹ بود. تاکنون تنها فیلم «عزیمت‌ها» ساخته تاکیتا یوجیرو در سال ۲۰۰۹ برنده اسکار شده است.

گرچه کاواسه به طور مرتب در جشنواره کن حضور دارد و کارش را سال ۱۹۹۷ با دریافت دوربین طلا برای «سوزاکو» شروع کرده اما معمولاً خیلی مورد علاقه منتقدان و تماشاگران ژاپنی نیست. با این حال فیلم‌های نادری از وی در ژاپن نیز پرفروش شده‌اند که «لوبیای شیرین» در سال ۲۰۱۵ درامی با بازی کیکی کرین از جمله آنها بوده است.

پیش از این کشورهای دیگری نیز نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند که آلبانی با درامی با عنوان «درِباز» ساخته فلورنس پایاس، کرواسی با «فوق برنامه» ساخته ایوان گوران-ویتِس، فلسطین با «غزه عشق من» ساخته طرزان و عرب ناصر، پاناما با «هدف مشروع» ساخته لوییس فرانکو برانتلی و لوییس پاچِکو، کره جنوبی با «مردی که کنار ایستاده است» ساخته وو مین-هو و رومانی با فیلم مستند «گروهی» ساخته الکساندر ناناو از جمله آنها هستند.

مهلت معرفی فیلم منتخب هر کشور به آکادمی اسکار برای رقابت در این بخش یکم دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) است.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 144647 و در روز جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۲:۳۷
2024 copyright.