نویسنده‌ای ترکیه‌ای مشاور فیلمنامه یک فیلم ایرانی

بهروز نورانی پوربهروز نورانی‌پور از پیوستن کمال آیان نویسنده ترکیه‌ای و قطب‌الدین صادقی به فیلم سینمایی «دایان» خبر داد.

به گزارش سینماسینما، بهروز نورانی‌پور کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «دایان» گفت: به تازگی کمال آیان از نویسندگان سرشناس ترکیه ای به عنوان مشاور فیلمنامه به این پروژه اضافه شده که یکی از افرادی است که به نویسندگی فیلمنامه های زیادی در ترکیه پرداخته است.

او اضافه کرد: قطب‌الدین صادقی هم به عنوان مشاور بازیگران به این اثر اضافه شده است اما قرار نیست در آن به ایفای نقش بپردازد.

نورانی پور گفت: در حال حاضر فیلمنامه «دایان» آماده است و ما به تازگی برای آن پروانه ساخت گرفته ایم بنابراین فکر می کنم تا ۱۰ روز آینده بتوانیم آن را کلید بزنیم، مکان های فیلمبرداری این اثر هم در ترکیه و ایران خواهد بود و همانطور که پیشتر گفته بودم هیچ بازیگر ایرانی در آن به ایفای نقش نمی پردازد.

این کارگردان ادامه داد: بخش هایی از این فیلم در ترکیه و بخش هایی در ایران فیلمبرداری می شود و باید بگویم با توجه به اینکه «دایان» یک فیلم جاده ای است بخش های داخلی آن در ایران و بخش های خارجی در ترکیه ضبط می شود. البته بخش های داخلی فیلمبرداری هم در مناطق کردنشین مانند کردستان، آذربایجان غربی و … است و در ادامه سری هم به سوادکوه می زنیم.

نورانی پور درباره داستان فیلمش گفت: «دایان» فردای جنگ در خاورمیانه را روایت می کند، در واقع این فیلم درباره افرادی است که جنگ را تجربه کرده اند.

کارگردان مستند تحسین‌شده «A۱۵۷» در پایان بیان کرد: فیلمبرداری این فیلم در ۴۵ جلسه به پایان می رسد و در رابطه با معنی دایان هم باید بگویم که این نام به معنای مراقب و نگهبان است و نام هیچ شخصیتی در فیلم نیست.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 34556 و در روز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۷:۰۳
2024 copyright.