نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که گذشت

خوب، بد، جلفاولین ساخته بلند پیمان قاسم خانی توانست هفته گذشته صدرنشین جدول فروش فیلم‌ها باشد.

به گزارش سینماسینما، در هفته گذشته علاوه بر فیلم‌هایی که از قبل روی پرده بودند، فیلم «هلن» نیز به گردونه اکران فیلم‌ها افزوده شد و سرنوشت چند فیلم نوروزی هم مشخص شد، اما ساخته پیمان قاسم خانی همچنان در صدر جدول قرار دارد.

«خوب، بد، جلف» فیلمی در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری در سال ۱۳۹۴ است که این روزها با استقبال خوبی مواجه شده است.

این فیلم طی مدت یک هفته با در اختیار داشتن ۷۸ سالن در کشور توانست به فروش ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومانی دست یابد. پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیر مهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی در «خوب، بد، جلف» ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان آمده است؛ یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

فیلم «ماحی» به کارگردانی داود خیام و با بازی آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی توانست ۱۰۰ میلیون فروش را تجربه کند. این فیلم براساس یک داستان واقعی شکل گرفته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: روایت فیلم بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام “ماحی” است. شرایطی که بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می شود.

«هلن» ساخته علی اکبر ثقفی و با بازی رویا نونهالی، پژمان بازغی، روشنک گرامی، ستاره پسیانی، هوتن شکیبا، اشکان مهری، سارا کاشفی و امین حیایی که از چهارشنبه اکران خود را آغاز کرده است، تنها در تهران و طی دو روز موفق به فروش ۳۳ میلیون تومانی شده است. هلن داستان دختری است که قرار است به سفری برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می گیرد.

هلن

فیلم «سلام بمبئی» همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد. فیلم جنجالی و پرسروصدای قربان محمدپور که اولین فیلم سینمایی مشترک بین ایران و هند پس از انقلاب اسلامی است، موفق به فروش ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شده است. “سلام بمبئی” ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت میکند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند . در این فیلم محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی محمودی، بهروز چاهل، دیا میرزا، گلشن گروور، پونام و… به ایفای نقش می‌پردازند.

«خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی نیز توانست طی این مدت به فروش کلی ۹۲۰ میلیون تومانی داشته باشد. داستان فیلم درباره دعواى دو برادر است که بحرانى را در خانواده ایجاد می‌کند. مادر این خانواده و دو عروسش که در سه طبقه یک خانه زندگى می‌کنند، سعى می‌کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش آمده در زندگیشان را به دوش کشند. مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی، علی‌ سخن‌گو بازیگران این فیلم هستند.

خانه ای در خیابان چهل و یکم

«هفت ماهگی» به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه کنندگی منصور لشگری تا چهارشنبه هفته گذشته به رقم فروشی معادل۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان دست یابد. این فیلم نیز همانند آثار قبلی علیمردانی که در فضا و بستر اجتماعی می‌گذرند، حال و هوایی اجتماعی دارد. داستان این فیلم بین دو خانواده طبقه متوسط اتفاقی رخ می‌دهد که برای رفع اختلافات روش‌های مختلفی پیش روی آن‌ها گذاشته می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، گاهی پیش از آنکه بدانی، خیلی زود دیر می‌شود. در “هفت ماهگی” حامد بهداد و باران کوثری بار دیگر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی نیز این دو را همراهی کردند.

فیلم رئال انیمیشنی «مبارک» که محمد رضا نجفی امامی کارگردانی آن را برعهده دارد و محصول سال ۹۲ است موفق به فروش ۴۳۰ میلیون تومانی شده است. در این فیلم الناز شاکردوست و امیر رهبری به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره گل پری است که درگیر ماجرای عروسک‌هایی می‌شود که از داستان‌های نقالی پدربزرگش وارد زندگی او شده‌اند.

منبع: هنرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 46830 و در روز شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۹:۲۰
2024 copyright.