نگاهی به تگزاس ۲؛ یک کمدی متوسط

فرزانه متین- تگزاس ۲ ساخته مسعود اطیایی که به جای فیلم تقریبا! سخیف رحمان ۱۴۰۰ اکران شده است این روزها در حال فتح گیشه است.بعد ازموفقیت تگزاس در سال گذشته در گیشه، اطیایی تصمیم گرفت تگزاس ۲ را جلوی دوربین ببرد. داستان از پایان فیلم تگزاس آغازمی شود بعد ازماجراهای ساسان(سام درخشانی) ،پژمان جمشیدی( بهرام) و آلیس(همسر ساسان) و درگیری با گانگستری بزرگ به نام کارلوس در برزیل ، این سه نفر به ایران می گریزند و در فرودگاه، چمدان بهرام با چمدان شخصی که کوکایین حمل می کرد اشتباها جابه جا می شود واز اینجا داستان آغاز می‌شود.رسالت تگزاس ۲ تنها خنداندن و البته فتح گیشه است.فیلمی سرشار از حماقت‌های بهرام و ساسان بدون آن که شوخی های جنسی، مبتذل ، بی مزه گی وکثیف کاری های هزارپا را داشته باشد. البته سام درخشانی وپژمان جمشیدی بار کوتاهی از کمدی فیلم را بر دوش می کشند و نمی توان نقش پر رنگ و متفاوت مهدی هاشمی و ژاله صامتی را نادیده گرفت. مهدی هاشمی در نقش بابک با دغل بازی و کلک های خاص ایرانیان، مردم را وادار می کند با شخصیت هایی که هر روزه با آن مواجهه هستند، همگام شوند و بخندند. شوخی های فیلم به دلیل زوج هنری درخشانی و جمشیدی، قدیمی ونخ نما شده که در فیلم خوب، بد ، جلف با این شوخی ها روبه رو شده ایم اما با این حال این دو، زوجی هستند که حتی برای نقش های تکراری مورد پسند مردم هستند.
کارگردان برای آنکه مخاطب را وادارکند که لحظه به لحظه با تماشای فیلم بخندد تا حدی هم اغراق کرده؛ حماقت های کودکانه، گانگستربازی ها، اگزجره کردن شب چهارشنبه سوری،دورویی و رندی ایرانیان از آن جمله اند.
آنچه که از دید مخاطب ممکن است غائب بماند تکه تکه بودن فیلمنامه است.فیلمنامه یکپارچه نیست انگار هر بخشی ازآن را افراد مختلف نوشته و برعهده داشته است.
تگزاس ۲ که باید در ادامه منتظر تگزاس ۳ باشیم در مقابل سایر فیلم های کمدی ضعیف و سخیف، در رده بندی فیلمی متوسط قرار دارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 112235 و در روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۹:۵۲
2024 copyright.