نگران ریحانه پارساها و آزاده نامداری هاهستم

فرزاد جهان بین معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد در اینستاگرام خود نوشت :مدتها بود که می خواستم مطلبی در مورد ریحانه پارساها بنویسم. به دلایل مختلف نمی شد. این دو سه روز از خبر مرگ خانم نامداری متاسف شدم.
دو نکته عرض می کنم:
یک:
شهرت با خود تبعاتی دارد. روزی دختری به نام آزاده از شبکه تلویزیونی کرمانشاه می آید صدا و سیمای ملی و یکهو در مقابل میلیونها بیننده قرار می گیرد.
روز دیگر دختری به نام ریحانه، در سریالی به نام پدر گل می کند و تا دیروز که افراد محله شان هم او را نمی شناختند شهرت ملی پیدا می کند.
از یک طرف، گردشی را نشان می دهد که افراد می توانند فرصت درخشش بیابند اما آیا پیوست فرهنگی برای این شهرت داریم. آیا برنامه ای برای مراقبت پدرانه از این دختران و پسران در مقابل تندبادهای ناشی از شهرت داریم؟
اما دو؛
اگر فردی اشتباه کردباید او را راند؟
🔶️امیرمومنان فرمودند: هر که او را نزدیکانش واگذارند، غریبه ها پناه میدهند.🔶️
هم جامعه باید به افرادی که به حواشی دامن می زنند روی خوش نشان ندهد و هم کسانی که مسئولیت دارند با دیدن اشتباهات در عین توجه به تناسب خطا و مجازات، افراد را طرد نکنند و مورد فشار قرار ندهند.
پیامبر فرمودند که من و علی پدران این امتیم. مسئولین باید به مثابه پدری دلسوز و صبور باشند.
نگران ریحانه پارساها و آزاده نامداری هاهستم. از آزاده که گذشت.مساله من نه این اشخاص که با هم تفاوت دارند بلکه مسیری است که پیموده می شود.
⚡اگر این یادداشت را پسندیدید دربازنشر آن کمک کنید.
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 153317 و در روز دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۶:۱۱
2024 copyright.