اختصاصی سینماسینما / علیمردانی: کسانی که به معتمدآریا جایزه ندادند، خجالت‌زده‌اند

آباجان، هاتف علیمردانیسینماسینما ، علی پاکزاد – هاتف علیمردانی کارگردان فیلم « آباجان» معتقد است سیمرغ نگرفتن فاطمه معتمدآریا برای بازی در این فیلم اتفاقی عجیب بود.

به گزارش سینماسینما ، هاتف علیمردانی با فیلم «آباجان » در جشنواره سی و پنجم حاضر شد؛ فیلمی که نتوانست چندان در جلب نظر داوران موفق ظاهر شود.

کارگردان فیلم «آباجان» درباره این فیلم گفت: «خوشبختانه طی سال های اخیر شناخت خوبی نسبت به بازیگران سینما پیدا کرده ام. اگر خانم معتمدآریا در «آباجان» حضور پیدا نمی کرد، این فیلم را نمی ساختم. فیلمی که ساختم کاملا مستقل بود. برعکس بسیاری از فیلم هایی که در جشنواره حضور پیدا کردند.»

علیمردانی ادعایی را درباره جایگاه فیلمش در آرای مردمی مطرح کرد و گفت : «جالب بود که  تا روز آخر رتبه اول از دیدگاه مردم را داشتیم، اما ناخوداگاه همه چیز تغییر کرد. البته شناخت خوبی نسبت به چنین رفتارهایی دارم.»

او ادامه داد: «فیلم «هفت ماهگی» از هر نظر محکوم به شکست بود. زیرا در زمان درگذشت آیت الله هاشمی و حادثه تلخ پلاسکو اکران شد. اما باز هم مردم به خوبی از آن استقبال کردند. همواره سعی کرده ام از بازیگرانی استفاده کنم که به مردم نزدیک باشند. مهمترین ویژگی برای انتخاب بازیگران توانایی آنها در اجرای نقش است. برای نقش سعید آقاخانی در «آباجان» فرهاد اصلانی را نیز مد نظر داشتم اما آقاخانی این نقش را به نحو احسن بازی کرد. برای شبنم مقدمی نیز جایگزین داشتیم. با خانم ثریا قاسمی برای این نقش صحبت کرده بودیم. اما مقدمی هم مانند آقاخانی در این نقش عالی ظاهر شد.»

علیمردانی درباره داوری های جشنواره فیلم فجر گفت: «ترجیحم این است درباره داوری صحبت نکنم. زیرا مردم درباره فیلم ها می توانند بهتر نظر دهند. فاطمه معتمد آریا سر صحنه به من گفت برای بازی در بهترین فیلمها جایزه نگرفته است، برای خود من هم سئوال بود که چگونه می شود معتمدآریا برای بازی در «آباجان» سیمرغ نگیرد. خود خانم معتمدآریا می دانست به او جایزه نخواهند داد. تجربه او برای من درس بزرگی بود. قطعا کسانی که به معتمدآریا جایزه ندادند سر به زیر هستند. این افراد امروز خجالت زده هستند.»

کارگردان فیلم «آباجان» درباره اکران نوروزی گفت: «پخش فیلم با علی سرتیپی و توسط فیلمیران صورت می گیرد. نوروز فیلم «آباجان» اکران خواهد شد و مردم این فیلم را خواهند دید. قطعا دیدگاه ها بعد از اکران فیلم جالب خواهد بود. امیدوارم سینمای مستقل ایران روز به روز مستحکم تر بشود. قطعا از سینمای سالم استقبال می کنیم. سینمایی که با پول مردم اداره شود.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 48459 و در روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۶:۲۸
2024 copyright.