هاتف علیمردانی: فرهاد اصلانی رفیق و مشاورم در تمامی فیلم‌هایم است

سینماسینما، تبسم کشاورز: هاتف علیمردانی، کارگردان سینما در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «ستاره‌بازی» حضور دارد، این فیلم سینمایی نهمین اثر سینمایی این کارگردان به شمار می‌رود که مانند فیلم های قبلی او با محوریت مسائل اجتماعی است.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، ملیسا ذاکری، علی مصفا، مایکل مدسن و مارشال منش حضور دارند، «ستاره‌بازی» براساس داستانی واقعی ساخته شده است.

با هاتف علیمردانی کارگردان این فیلم درباره این اثر گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

ایده این فیلم از کجا آمد؟

در تمام این سال‌ها دغدغه یک کار اقتباسی با من بود. در واقع خیلی دوست داشتم از یک رمان و کتابی فیلم بسازم اما هیچ‌گاه آن دغدغه مشترک را پیدا نکردم تا اینکه به طور اتفاقی با شخصیتی که نسبت دوری با من دارد، صحبت کردم و از درگیری‌هایش برایم گفت. صداهایی که از این فرد شنیدم باعث اتفاقی عجیب و ویژه شد از آنجایی که من شهودی فیلم می‌سازم و همیشه سعیم این است که براساس دانسته‌هایم فیلم بسازم این کار به ذهنم رسید.
غرضم از ساخت این اثر سیاه‌نمایی نبود. مانند دیگر فیلم‌هایم دغدغه‌های اجتماعی دارم.

این چهارمین همکاری شما با آقای فرهاد اصلانی است، درخصوص انتخاب ایشان برای ستاره‌بازی توضیح دهید؟

فرهاد اصلانی برایم فقط یک بازیگر و هنرمند نیست. او دوست، رفیق، مشاور و همراه همیشگی‌ام در تمامی فیلم‌هایم است. در این فیلم هم مثل همیشه درجه‌یک و بی‌نظیر ظاهر شد. تمام موفقیت فیلم را با او سهیم می‌شوم. من و فرهاد سال‌هاست که باهم کار و رفاقت می‌کنیم. نتیجه این دوستی و همکاری هم کارهایی است که خروجی آن محصول مشترک هردوی‌ ما است.

کمی درخصوص موسیقی فیلم که کار بامداد افشار است بگویید؟

بامداد افشار واقعا جوان کاربلدی است. من در ابتدا چندین آهنگساز را انتخاب کرده بودم ولی در بین آن‌ها کار بامداد بدون شک یکی از بهترین آهنگسازی‌هایی بود که ردی کار من انجام شد. دوست دارم از اینجا از او برای تمامی زحمات‌هایش نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.

شما در کارنامه کاریتان درام اجتماعی و درام خانوادگی دارید و همین‌طور در آباجان درام را در بستری از موشک باران و جنگ روایت کرده‌اید‌. ستاره‌بازی هم تفاوت‌هایی با کارهای قبلی شما دارد، در این خصوص کمی توضیح دهید؟

طبیعتا این فیلم به دلیل تغییر فضا و لوکیشن تجربه جدیدی محسوب می‌شود. در واقع تمامی تلاشم را در فیلم ستاره‌بازی کردم تا حرف تازه‌ای برای زدن داشته باشم و این کارم با کارهای قبلی‌ام تفاوت‌های زیادی بکند.

چقدر برای بردن جایزه برای فیلم‌ خودتان شانس قائل هستید؟

نمی‌دانم‌. چرا که اصلا فیلم‌های دیگر را ندیده‌ام. بنابراین نمی‌توانم نظری بدهم. معتقدم که تیم داوران بسیار درجه‌یک هستند و بدون شک آن‌ها نظر خواهند داد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 149655 و در روز سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸:۱۳
2024 copyright.