هادی آفریده: انجمن‌های صنفی مستند در اجرای مصوبه دولت دخیل باشند

هادی آفریدهعضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان مستند معتقد است در صورت اجرایی شدن مصوبه هیات دولت ماهیت فنی، سخت‌افزاری و نرم افزاری مستندسازی در ارگان‌ها پیشرفت محسوسی خواهد داشت.
به گزارش سینماسینما، هادی آفریده گفت: اگر خبر این مصوبه ابتدا یا اواسط دولت دوازدهم به گوش می‌رسید، قطعا خوشحال‌تر می‌شدیم.

با این همه، امیدوارم که این مصوبه بتواند مسیر مستندسازان حرفه‌ای را برای ورود به پروژه‌های بزرگ در نهادها و ارگان‌ها هموارتر کند.

مطمئن باشید اگر این مصوبه اجرا شود در بخش نرم افزار، سخت افزار و ماهیت فنی شاهد رشد و پیشرفت مستندهایی خواهیم بود که در نهادها و ارگان‌ها ساخته می‌شوند.

این کارگردان ادامه داد: اگر چنین مصوبه‌ای اجرایی شود مستندسازان برای تامین هزینه‌های زندگی، کمتر دچار مشکل می‌شوند و می توانند وقتی به سمت همکاری با تلویزیون، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یا مجموعه هایی از این دست می روند کارهایی انجام بدهند که ویژگی هنرمندانه‌تری دارند و به دغدغه‌های ذهنی‌شان نزدیک تراست.

کارگردان «کامیون آبی» ادامه داد: شما به عنوان پزشک و مهندس باید زیر مجموعه نظام پزشکی و نظام مهندسی باشید تا صلاحیت حرفه ای تان تائید شود. به عنوان مستندساز هم انجمن صنفی کارگردانان مستند، صلاحیت و فعالیت شما را رصد می کند. ما در طول سال وضعیت همه مستندسازها را بررسی می کنیم تا تصویر کاملی از وضعیت مستندسازی و شرایط حر‌فه‌ای دوستان و همکارانمان داشته باشیم.

آفریده گفت: برای اجرایی شدن این مصوبه هم انجمن‌های صنفی مرتبط با مستندسازان باید دخیل و شریک باشند. این یک مطالبه جدی است به این خاطر که روند قبلی نباید ادامه یابد و مثلا به جای انتخاب یک مستندساز حرفه ای، پسر خاله مدیر روابط عمومی هر نهاد و ارگان برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها انتخاب شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر جامعه صنفی و حرفه ای مستندسازان در اجرای این مصوبه دخیل باشد، پیگیری روند قانونی آن جدی‌تر خواهد بود و در دولت آینده هم می شود اجرایی شدن این طرح را مطالبه کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 154739 و در روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۷:۳۷
2024 copyright.