هاشمی‌رفسنجانی مقابل دوربین حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی‌کیا این روزها بی ‌سر و صدا در حال ساخت مستندی درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. مستندی که حاتمی‌کیا در آن سراغ چهره‌های مهم سیاسی دوران جنگ از جمله هاشمی‌رفسنجانی رفته است.

به گزارش سینماسینما، دیدار حاتمی‌کیا با هاشمی‌رفسنجانی چند هفته قبل، در بهمن ماه انجام شده و هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای این دیدار به او گفته است: «فیلم‌های شما را خیلی می‌پسندم». در اوایل این ملاقات هاشمی‌رفسنجانی به حاتمی‌کیا گفته است: «شما چقدر جوان‌تر شده‌اید!» و چند ساعت بعد، پس از پایان دیدار و پیش از خداحافظی، باز هم با همان لحن شوخی تکرار کرده است: «احتمالا دفعه بعد که شما را ببینم، باز هم جوان‌تر شده‌اید!» هاشمی‌رفسنجانی یک انگشتر یادگاری از سنگ تربت کربلا و بارگاه امام حسین(ع) را هم به حاتمی‌کیا اهدا کرده است.

تهیه‌کننده این ‌مستند که درباره ابعاد نادیده هشت سال دفاع مقدس است، خود ابراهیم حاتمی‌کیا است و هنوز نامی برای آن تعیین نشده. این مستند دومین محصول چند ماه اخیر خانواده حاتمی‌کیا با محوریت هشت سال دفاع مقدس است. پیش از این هم یوسف حاتمی‌کیا (پسر حاتمی‌کیا) و مهدی برجیان به تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا مستندی به نام «چشم جنگ» ساخته‌اند. مستندی درباره سعید صادقی، عکاس جنگ تحمیلی که پس از گذشت ۲۵ سال تصمیم می‌گیرد دنبال آدم‌های درون عکس‌هایش بگردد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 13365 و در روز جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۷:۱۵
2024 copyright.