«هت‌تریک» و «جن زیبا» اوج گرفتند، «آشغال‌های دوست داشتنی» در صدر/ گزارش سینماسینما از فروش فیلم‌های در حال اکران

اکران هفته گذشته سینماها با صدرنشینی «آشغال‌های دوست داشتنی» در جدول فروش هفتگی و افزایش فروش فیلم‌هایی چون «هت تریک» و «جن زیبا» همراه بود.

به گزارش سینماسینما، سینماهای سراسر کشور در حالی هفته گذشته میزبان علاقه‌مندان بودند که دو فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شده و فیلم‌های روی پرده نیز به اکران خود ادامه دادند که برخی وضعیت خوبی در گیشه داشته و برخی هم در جلب نظر مخاطبان سینما ناموفق بودند.

با این حال به نظر نمی رسد که تغییر چندانی تا پایان سال در وضعیت فیلم های روی پرده رخ دهد و مطمئنا همه اهالی سینما و علاقه‌مندان به هنر هفتم منتظر هستند تا از گزینه‌های نهایی اکران نوروزی با خبر شوند.

در میان فیلم‌های در حال اکران، «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی توانست برای دومین هفته موالی در صدر جدول فروش قرار گرفته و با نزدیک شدن به پایان زمان اکران «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان، گیشه را در تسخیر خود درآورد. حال نگاهی می‌اندازیم به آنچه در هفته گذشته بر فروش سینمای ایران گذشته است.

دو فیلم جدیدی که روی پرده رفتند

«دایان» به کارگردانی بهروز نورانی و «بهشت گمشده» ساخته حمید سلیمیان تازه‌های اکران هستند که از روز چهارشنبه هشتم اسفندماه اکران خود را در سینماها آغاز کردند.

«دایان» که فیلمی دفاع مقدسی است، به روایت داستان اهالی یک روستا در نخستین روز پس از جنگ ایران و عراق می‌پردازد و در آن بازیگرانی چون ناصر بابائیان، عبدالله زواره و بهار معروفی بازی می‌کنند.

این فیلم با توجه به اینکه از حضور چهره‌های سینمایی بهره‌مند نیست به نظر می‌رسد مسیر سختی را در اکران پیش رو خواهد داشت و باید به رقابتی دشوار با فیلم‌های روی پرده بپردازد.

«دایان» در دو روزی که روی پرده رفته است هم فروش امیدوارکننده‌ای نداشته و توانسته تنها ۶۰ هزار تومان بفروشد، اگر چه هنوز برای قضاوت درباره سرنوشت این فیلم در اکران زود است و باید دید که در ادامه مسیر خود چه رویکردی را دنبال خواهد کرد.

«بهشت گمشده» دیگر فیلم تازه‌ای است که به چرخه اکران اضافه شده است، در این فیلم بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، افشین هاشمی، افسانه پاکرو، متین ستوده و کاوه خداشناس به ایفای نقش می‌پردازند.

«بهشت گمشده» داستان مردی به نام عیسی است که برای یافتن راه نجات آیدا، سفری را در قصه‌ای پرماجرا آغاز می‌کند.

این فیلم در دو روز نخست اکرانش توانسته چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروش داشته باشد و با توجه به اینکه میزان قابل قبولی در سینمای این روزهای ایران به شمار ‌نمی‌آید اما باید به انتظار نشست و در روزهای آینده درباره وضعیت این فیلم در اکران و جلب نظر مخاطبان اظهارنظر کرد.

«آشغال‌های دوست داشتنی» در صدر گیشه/ «قانون مورفی» پرفروش‌ترین

سایر فیلم‌های روی پرده در حالی به اکران خود ادامه می‌دهند که فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی روند مثبتی که داشته است را در اکران ادامه داده و توانسته این هفته نیز در صدر جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

این فیلم که به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز با اقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان همراه شود، پس از شش سال توقیف رنگ پرده نقره‌ای را به خود دید و گویا توقیف بودن آنچنان هم به ضررش تمام نشده و گیشه این فیلم را تضمین کرده و بیش از دو میلیارد تومان فروش داشته است.

«قانون مورفی» اثر رامبد جوان نیز که به روزهای پایانی اکران آرام آرام نزدیک می‌شود، در این هفته با وجود آنکه صدر جدول فروش را برای دومین بار از آن خود نکرده است اما عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران زمستان سینمای ایران را به دست آورد، رکوردی که ممکن است «آشغال‌های دوست داشتنی» با همین روندی که طی می‌کند آن را نصیب خود کند.

دیگر فیلمی که این روزها در اکران موفق عمل کرده است هم یک فیلم توقیفی است، «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی که پنج هفته از اکران را سپری کرده و توانسته در گیشه نیز موفق عمل کند. موضوع نسبتا مخاطب پسند، حضور جواد عزتی و همچنان پسوند فیلم توقیفی در کنار نام فیلم از جمله مسایلی بودند که در موفقیت «پارادایس» در اکران نقش داشتند.

فیلم عطشانی نیز تا به اینجای اکران توانسته سه میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان فروش داشته باشد که با توجه مقطع زمانی اکران این فیلم، فروش خوبی به شمار می‌آید.

سایر فیلم‌های روی پرده چه می‌کنند؟

در میان دیگر فیلم‌های روی پرده، فیلم سینمایی «هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی در هفته گذشته توانست در گیشه عملکرد مثبتی داشته باشد و فروش نه چندان رضایت بخش خود را در دو هفته اول تا حدودی بهبود ببخشد، این فیلم تا به امروز ۸۸۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«جن زیبا» که پیش از این در اکران با اقبال مخاطبان همراه نشده بود و حضور نورگل یشیلچای نیز نتوانست زمینه موفقیتش را در گیشه فراهم کند، با این حال در هفته گذشته شاهد افزایش فروش نسبی بود و به نظر می‌رسد که با ادامه این مسیر این فیلم روزهای بهتری را هم در گیشه خواهد دید. «جن زیبا» تا به امروز توانسته ۵۵۰ میلیون تومان فروش را به نام خود ثبت کند.

فیلم سینمایی «تخته گاز» به کارگردانی ساخته محمد آهنگرانی، دیگر فیلمی است که به روزهای پایانی اکران نزدیک می شود هم از آثار موفق روی پرده در اکران زمستان به شمار می آید. فیلمی که با توجه به فضای کمدی متفاوتی که داشت توانست خنده را بر لب مخاطبان نشانده و نظرشان را جلب کند. این فیلم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته که با توجه به روزهای باقی مانده اکران به نظر می‌آید از مرز دو میلیارد نیز عبور کند.

دو فیلم «سوتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «ماموریت غیرممکن» ساخته یعقوب غفاری نیز پس از فروش نه چندان قابل توجهی که داشتند، در هفته گذشته توانستند سر و سامانی به وضعیت خود در گیشه داده و به ترتیب رکورد فروش ۲۲۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کنند. مبلغی که آنچنان رضایت بخش نیست اما می‌تواند قابل قبول باشد.

فارغ از این فیلم‌ها، چند اثر دیگر نیز تا به امروز عملکرد خوبی در گیشه نداشتند و به نوعی می توان گفت با شکست همراه شدند. «ترانه» ساخته مهدی صاحبی یکی از همین آثار است که با توجه به مدت زمان اکرانش که بیش از یک ماه است، در گیشه نتوانسته به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند و ۲۶۵ میلیون تومان فروش داشته که در شرایط کنونی سینمای ایران میزان بسیار کمی به شمار می آید.

فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» ساخته فلورا سام و «ضربه فنی» غلامرضا رمضانی نیز از دیگر فیلم های ناموفق اکران بودند که تا به امروز به ترتیب ۱۱ و ۵۵ میلیون تومان فروش داشته اند.

در ادامه جدول فروش فیلم های روی پرده را تا روز جمعه ۱۰ اسفند مشاهده می کنید.

نام فیلم

مدت اکران

میزان فروش

قانون مورفی

۵۸ روز

۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون

پارادایس

۳۷ روز

سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

آشغال‌های دوست داشتنی

۱۶ روز

دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان

تخته گاز

۵۱ روز

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

هت تریک

۱۶ روز

۸۸۰ میلیون تومان

جن زیبا

۱۶ روز

۵۵۰ میلیون تومان

درساژ

۴۹ روز

۴۸۶ میلیون تومان

ترانه

۳۷ روز

۲۶۵ میلیون تومان

ماموریت غیرممکن

۱۶ روز

۲۵۰ میلیون تومان

سوتفاهم

۱۶ روز

۲۲۰ میلیون تومان

ضربه فنی

۱۶ روز

۵۵ میلیون تومان

قرارمون پارک شهر

۱۶ روز

۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

بهشت گمشده

دو روز

چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

دایان

دو روز

۶۰ هزار تومان

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 107630 و در روز جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۱:۴۹
2024 copyright.