هشدار اتحادیه تهیه‌کنندگان به وزارت ارشاد/ «پروانه نمایش» فصل الخطاب است

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای «هر گونه بازبینی مجدد، سانسور و اعمال نظر و سلیقه در فیلم های سینمایی‌ای که دارای پروانه نمایش هستند» را محکوم کرد.

به گزارش سینماسینما، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هر گونه بازبینی مجدد، سانسور و اعمال نظر و سلیقه در فیلم های سینمایی‌ای که دارای پروانه نمایش هستند را شدیدا محکوم می‌کنند و خواستار احترام به قانون است.

برای ما تهیه کنندگان، مالکان و صاحبان حقوق مادی آثار سینمای ایران «پروانه نمایش» فصل الخطاب است و هرگونه عمل و تصمیمی مبنی بر بی اعتبار کردن پروانه نمایش از سوی مدیران و مشاوران و گردانندگان فعلی  وزارت، توهین به قانون، سازمان سینمایی و کلیت جامعه سینما محسوب می شود.

قطعا افرادی که دست به این اقدامات می زنند نه تنها دلسوز سینما نیستند بلکه با ریل گذاری  غلط، آگاهانه و یا ناآگاهانه، به دنبال بی قانونی و ملتهب کردن فضای فرهنگی و فراهم کردن زمینه های عصیان سینماگران هستند. این حاکمان فعلی  عرصه فرهنگ، فراموش کرده اند که مجوز نمایش های صادر شده از دولت قبل است و نه حکومت قبل و دلیل عدم نمایش فیلم ها شرایط کرونا بوده نه انتظار برای اکران در دولت جدید!

بسیار جای تاسف است که در شرایط دشوار اقتصادی امروز، وزارت فرهنگ و ارشادی که حتی از عهده و انجام وعده های خود در برابر سینماگران برنمی آید، این چنین به مقابله با سینماگران و نابودی سینما برخاسته است.

ما تهیه کنندگان سینمای ایران هشدار می دهیم در مقابل این بی قانونی ها سکوت نخواهیم کرد و دوشادوش تمامی سینماگران در کنار سازندگان آثار سینمای ایران و برای احترام به قانون و حقوق حقّه، تا انتها خواهیم ایستاد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 166483 و در روز دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱:۰۵
2024 copyright.