«هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد

فیلم هفت سال ده روز کمفیلم کوتاه «هفت سال ده روز کم» موفق به کسب مقام دوم بهترین فیلم در جشنواره هالیوود سیلور اسکرینِ آمریکا و انتخاب در بخش رقابتی نخستین جشنواره فرهنگی هنری «تراوک» شد.

به گزارش سینماسینما، پیمان شاه محمدی پخش کننده بین المللی فیلم کوتاه «هفت سال ده روز کم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید نوری از اعطای جایزه دوم بخش رقابتی به این فیلم در فستیوال هالیوود سیلور اسکرین خبر داد.

این فیلم در بین ۶۱۴ فیلم از ۸۶ کشور موفق به حضور در بین ۱۳ فیلم منتخب شد و در نهایت توانست مقام دوم بهترین فیلم را از داوران جشنواره هالیوود سیلور اسکرین کسب کند.

این جشنواره امسال، هفتمین دوره خود را به همراه موسسه victim to hero برگزار کرد که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۹ مه ۲۰۲۱ برابر با ۵ تا ۱۹ اردیبهشت در حال برگزاری است.

شادمانفر همچنین از انتخاب این فیلم در نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری «تراوک» خبر داد. داوری بخش فیلم جشنواره «تراوک» را علی مصفا، فاطمه معتمد آریا و فرنوش صمدی بر عهده دارند که از بین ۴۸۲ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، حدود ۷۲ اثر انتخاب و به بخش رقابتی جشنواره راه یافته اند.

محوریت این جشنواره با تکیه بر موضوعات «خانه و خانواده» و «سفر» است که به مناسبت نکوداشت پروفسور ایرج اعتصام پدر نوین معماری ایران در چهار بخش فیلم، عکس، کاریکاتور و داستان برگزار می شود. این سومین حضور بین المللی و جشنواره ایِ فیلم کوتاه «هفت سال ده روز کم» است.

در این فیلم بیتا معیریان، فربد احمدی، محمد خوشبختیان، صفر محمدی، نعیم شیخ محبوبی، علی ابریشمی و معصومه خوشنویسان به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از نویسندگان: حمید نوری و فاخته الله مراد، مدیر فیلمبرداری: داود ملک حسینی، مدیر صدابرداری: مسیح حدپور سراج، تدوینگر، آهنگساز و مدیر امور استودیویی: پیمان شاه محمدی، صداگذاری: محمد مهدی جواهری زاده، اصلاح رنگ و نور: امیر حسین خوشبین، برنامه ریز و دستیار کارگردان: حمید باب الحوائجی، گریم: سارا اسکندری، طراح صحنه و لباس: دلیله صوفیانی، عکاس: بهنوش منصوری، دستیار کارگردان: محمد سالار حنیفه پور، مدیرتولید: بهرنگ شیرین زاده، مترجم: حسن شرف الدین، زیرنویس انگلیسی رضا تاری وردی، پوستر حمیده نوری.

همچنین فیلم کوتاه «مصطفی» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا تیموری نیز دیگر اثر ایرانی است که در این جشنواره حضور دارد.

فیلم کوتاه «مصطفی» با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مصطفی (مرد افغان) به همراه خانواده در ایران زندگی می‌کند. این خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند. نداشتن هویت برای این خانواده دردسرساز می شود.

این فیلم محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور سوئد، ایران و افغانستان است. علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح، مشاور کارگردان، تدوینگر و برنامه ریز فیلم است علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین المللی هستند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 155285 و در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴:۴۸
2024 copyright.