همایون ارشادی در گفت‌وگو با سینماسینما/حضور میرکریمی نکته مثبت جشنواره جهانی است

سینماسینما،علی پاکزاد- همایون ارشادی بازیگر سینما گفت:« یکی از موضوعات مهم و قابل استناد جشنواره جهانی این است که به فیلم های هنری سایر کشور های دنیا توجه می کند. یعنی فیلم های تجاری جایگاه خیلی ویژه ای در جشنواره جهانی فجر ندارند. بسیار مهم است که ما امروز چنین جشنواره ای در کشور داریم و باید به این موضوع ببالیم.بزرگترین حسن این جشنواره این است که آقای میر کریمی دبیر این جشنواره است و توانسته تمام برنامه هایی که نیاز یک جشنواره بین المللی است را اجرا کند»

به گزارش سینماسینما، همایون ارشادی «طعم گیلاس» را به خوبی چشیده است. او با حضور در این فیلم توانست جایزه نخل طلای جشنواره کن را کسب کند. ارشادی از جشنواره جهانی فجر می گوید و معتقد است که رضا میر کریمی توانسته در این جشنواره عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

همایون ارشادی بازیگر سینما درباره کارکردهای جشنواره جهانی فجر گفت:«مهمترین وظیفه فستیوال‌های بین‌المللی ایجاد رابطه فرهنگی مناسب بین کشورهای گوناگون است. ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. بسیاری از کشورهای دنیا ایران را به خاطر سینمای پویایی که دارد می‌شناسند. فرصت مهمی که ما در سال‌های اخیر به آن دست پیدا کرده‌ایم این است که این امکان را داریم تا فیلم‌های بین‌المللی مناسبی را در ایرن نمایش دهیم و مردم بتوانند این فیلم‌ها را ببینند.»

او ادامه داد:« یکی از موضوعات مهم و قابل استناد جشنواره جهانی این است که به فیلم‌های هنری سایر کشور های دنیا توجه می‌کند. یعنی فیلم های تجاری جایگاه خیلی ویژه‌ای در جشنواره جهانی فجر ندارند. بسیار مهم است که ما امروز چنین جشنواره‌ای در کشور داریم و باید به این موضوع ببالیم. بزرگترین حسن این جشنواره این است که آقای میر کریمی دبیر این جشنواره است و توانسته تمام برنامه‌هایی که نیاز یک جشنواره بین‌المللی است را اجرا کند.»

ارشادی درباره موفقیت‌های سینمایی ایران در سال‌های اخیر گفت:« آن زمان که آقای کیارستمی به جشنواره کن رفته بود. بسیاری این موفقیت و کاری که آقای کیارستمی انجام داده بود را متوجه نشدند. قطعا آقای کیارستمی یکی از پرچم داران سینمای معاصر ایران است. اما امروز شرایط فرق دارد و به سینما و بخصوص سینمای بین‌الملل به خوبی توجه می‌شود. اکنون در دنیا چیزی نزدیک به چند هزار فستیوال برگزار می‌شود که بسیاری از فیلم‌های ایرانی در آن‌ها حضور دارند. فستیوال‌هایی هستند که حتی اسم آنها را هم نشنیده‌ایم اما به خوبی برگزار می‌شوند و آثار مهم امروز سینمای دنیا را نمایش می‌دهند.»

بازیگر فیلم «طعم گیلاس» درباره حضور سینمای ایران در دنیا گفت:« قطعا حضور سینماگران ایرانی در دنیا باعث می‌شود که اعتماد به نفس ما بالا برود و بتوانیم آثاری را خلق کنیم که به خوبی سینمای ایران را معرفی کند. چندی قبل در جشنواره فیلم لیتوانی داور بودم که شاید هیچ کدام از ما نام پایتخت این کشور را هم نشنیده باشیم. اما فیلم هایی حضور داشتند که آثار مهم جهانی لقب می‌گرفتند.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 84443 و در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷:۲۲
2024 copyright.