همایون اسعدیان خطاب به اهالی سیاست: دعواها را جای دیگر ببرید

دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران تاکید کرد شورای صیانت آرا بر روند داوری این جشن نظارت داشته و هیچ نوع دست‌کاری در رای داوران انجام نگرفته است.

همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران در مراسم اختتامیه جشن روز ملی سینما که شب گذشته ۲۰ شهریورماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، جمعی از مدیران سینمایی و همچنین اهالی سینما در عمارت مسعودیه برگزار شد، با زنده نگه داشتن یاد و خاطر ایرج کریمی گفت: یادی می کنم از ایرج کریمی عزیز که هفته پیش سینمای ایران را تنها گذاشت.

اعاده حیثیت می کنیم

وی در ادامه صحبت های خود به درج خبری در یکی از سایت های سینمایی مبنی بر اینکه دست اندرکاران هفدهمین جشن سینمای ایران به دلیل فشارهای بیرونی مجبور به دست‌کاری در آرای داوران شدند، اشاره کرد و گفت: درج خبر دست‌کاری در آرای هیات داورن جشن سینمای ایران به دلیل فشارهای بیرونی، بیش از اینکه توهین به دست اندرکاران برگزاری این جشن باشد، توهین به مسئولان است.

این اطمینان را می دهم که شورای صیانت از آرای داوران جمع بندی آرا را در اختیار دارد و هرکه بخواهد تهمتی مبنی بر دست‌کاری در آرای داوران بزند، مدارک را نشان خواهیم داد و اعاده حیثیت می کنیم.

مشکل سینما درک نکردن مسائل اجتماعی است
اسعدیان با اشاره به ضعف در سینمای اجتماعی گفت: طرح مسائل مختلف در سینمای اجتماعی به نگاه سطحی و شعارگونه که در اندازه صفحه حوادث روزنامه ها است تنزل پیدا کرده است. کپی برداری و تقلید کورکورانه از شوخی های نخ نما شده دهه ۴۰ سینمای ایران سینمای مفرح ما را به موجودی معلول تبدیل کرده است و متاسفانه محافظه کار شده ایم و این محافظه کاری یعنی پیری و کهنگی.

وی در پایان صحبت های خود متذکر شد: سینما جسارت می خواهد و ما نیاز به بازپروری داریم. مشکل سینمای ایران نه پول است و نه نقدینگی بلکه مشکل درک نکردن مسائل اجتماعی است که حاصل آن بی اعتمادی است. بنابراین همه اهالی سینما نیاز به بازسازی خود داریم و برای این بازسازی نیاز به آرامش داریم. از همین رو درخواست می کنم که دعواها را به جای دیگر ببرید چراکه اینجا محله فرهنگ است و روز ملی سینما بر شما مبارک.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1609 و در روز شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶:۲۷
2024 copyright.