همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» / مجموعه «دیرین دیرین» بر پای خودمان ایستاده‌ است نه دولت

تهیه کننده مجموعه «دیرین دیرین» اظهار کرد که یاد گرفته ایم به جای تکیه کردن به کمک‌های دولت به خود وابسته شده و به صورت مستقل کار تولید کنیم.به گزارش سینماسینما، محمد ابوالحسنی تهیه کننده «دیرین دیرین» درباره نحوه شکل‌گیری تیم این مجموعه گفت: سال ۸۳ از طرف وزارت نفت‌ نماینده بستن قرارداد با یک شرکت انیمیشن سازی شدم. پس از مذاکره با شرکت مذکور با توجه صف نوبت چهار ماهه‌ای که آن شرکت برای شروع فعالیت روی پروژه جدید داشت‌، تصمیم گرفتم خودم پروژه را پیش ببرم. حدود ۱۲ نفر دور هم جمع شدیم و شرکت تولید انیمیشن راه‌اندازی کردیم که انیمیشن «خیلی خطرناکه حسن‌» محصول این تصمیم جسورانه بود.

وی افزود: ساخت انیمیشن «خیلی خطرناکه حسن» برای ما مشکلات زیادی به‌ خاطر نامش وجود آورد. در سال ۸۸ این گروه به تیمی ۱۸۰ نفره تبدیل شد تا سال ۸۸ بنا به سفارش مشتریان برایشان انیمیشن می‌ساختیم اما مالک محتوا نبودیم و بیشتر کارمان خدماتی بود. بعد به این فکر کردیم که تولید محتوا کنیم. سال ۸۸ انیمیشن‌های «حیات وحش؛ حیوانات منقرض شده» را ساختیم و فقط در فضای وب و مجازی منتشر کردیم، در این انیمیشن‌ها به نکته خاصی اشاره نمی‌شد و هدفمان فقط تولید برنامه‌های کوتاه و جذاب بود. این انیمیشن شاهکار بود و توانست چندین جایزه در بخش کارگردانی، دوبله و … کسب کند، از این انیمیشن‌ها بشدت استقبال شد و چند جایزه هم گرفت البته مهم‌تر از این جوایز این بود که فهمیدیم می‌توانیم به جای تکیه کردن به کمک‌های دولت به خودمان وابسته شویم و به صورت مستقل کار تولید کنیم.

ابوالحسنی ادامه داد: در سال ۹۲ توجهم به سمت کسانی که لبنیات تولید می‌کنند جذب شد که یک سری لبنیات می‌سازند بسته‌بندی می‌کنند و بعد برای فروش به همه جای کشور صادر می‌کنند و تمام آن‌ها تا آخر ماه به فروش می‌رسند. به همین دلیل چشمم به سوی ایده‌ای که روزنامه نگارها از آن استفاده می‌کنند خورد. تصمیم گرفتیم همان‌گونه که روزنامه‌ها، کاریکاتور روز دارند، ما هم انیمیشن روز تولید کنیم و بر اساس اتفاقات روز، انیمیشن‌های جذاب تولید کرده و در فضای مجازی منتشر کنیم.

این تهیه کننده با اشاره به سه گروهی که برای ساخت «دیرین دیرین» تشکیل شد گفت: سه گروه شکل دادیم؛ یکی برای تولید محتوا، یکی برای انتشار محتوا و گروهی هم برای بازاریابی و تولید. بنابراین «دیرین دیرین» را شروع کردیم که تا امروز نیز ادامه دارد. ما برای تولید این مجموعه ۱۰ شاخصه تعریف کردیم که یکی از آنها طراحی شخصیت‌ها و داستان‌هایی است که بتوان به صورت نامحدود این مجموعه را تولید کرد. شاخصه دوم این بود که هر قسمت کوتاه و طنز در حد یک دقیقه باشد.

وی یادآور شد: سال ۹۲ و ۹۳ مراحل پیش تولید را می گذراندیم و نتوانستیم کار کنیم اما هم مالیات دادیم هم ارزش افزوده پرداخت کردیم. از نوروز ۹۴ شروع به منتشر کردن این مجموعه کردیم، اولین انتشار در فیسبوک بود که برای بیشتر شدن بازدیدها به آن‌ها پول پرداخت می‌کردیم.

ابوالحسنی با اشاره به توجه مخاطبان «دیرین دیرین» و علاقه‌شان به این مجموعه تصریح کرد: تا الان که اینجا هستم ۲۰۰۰ قسمت ساخته‌ایم و بیش از ۸۰ درصد مردم آن را می‌شناسند. ازجمله کارهایی که برای ساخت انیمیشن انجام می‌دهیم اول از همه دوشنبه‌های تند که انتقادی است و در آن یک اصل را رعایت می‌کنیم و هرگز یک جناح را نقد نمی‌کنیم فقط رفتارها را نقد می‌کنیم که همین باعث شده به مشکل برنخوریم. دومین کارهم تولید یک سری آیتم‌های تبلیغی است که بابت‌شان پول دریافت می‌کنیم، است.

 

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 107539 و در روز جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸:۱۴
2024 copyright.